روابط عمومی سایپا- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: حضور مقام معظم رهبری در جمع خودروسازان، بزرگترین فرصت برای ماست و تمامی رهنمودهای ایشان به عنوان سرلوحه برنامه‌های گروه سایپا قرار خواهد گرفت. نعمت‌الله پوستین دوز که در جمع مدیران عامل و اعضای هیات‌مدیره شرکت‌های گروه خودروسازی سایپا سخن می‌گفت، ادامه داد: با توجه به این‌که نام مینیاتور به زودی تغییر خواهد کرد، از نام «اس۸۱» که نام پروژه‌ای آن است، استفاده خواهد شد و امسال که سال بسترسازی برای ورود به فضای طراحی و مهندسی برای گروه سایپاست، طراحی و تولید این محصول نیز نمونه یک تمرین و آزمون بزرگ برای ورود به این بخش است.

وی تاکید کرد: برای ورود به حوزه طراحی مهندسی، شرکت‌های تحت پوشش نیز نیازمند مهندسی مجدد برای هماهنگی‌ و ورود به این بخش هستند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام سال همت مضاعف و کار مضاعف تاکید کرد: گروه سایپا سال ۱۳۸۹ را سال تحول در خدمات پس از فروش که همان خدمت و کار مضاعف است نامگذاری کرده و همت مضاعف را نیز در حوزه طراحی و مهندسی به کار خواهد گرفت.

پوستین دوز با اشاره به اینکه در سال گذشته اهداف تمامی برنامه‌های تعریف شده گروه محقق شده است، گفت: امسال در بخش استراتژی توسعه محصول، دو خودرو سواری جایگزین زانتیا خواهد شد که این دو محصول همزمان در یک خط، تولید می‌شوند و همچنین توسط شرکای خارجی نیز به صورت همزمان تولید و به بازار عرضه خواهند شد.

وی افزود: مقدمات تغییرات مورد نظر در خودرو پراید نیز فراهم شده است و این محصول با نام جدید «ایکس۱۰۰» و با استانداردهای جدید و به روز وارد بازار خواهد شد.

مدیرعامل گروه سایپا تاکید کرد: همزمان با استراتژی‌ توسعه محصول، استراتژی توسعه موتور را نیز اجرایی خواهیم کرد تا به اهدافمان در برنامه پرواز ۹۵ دسترسی پیدا کنیم.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های گروه در بخش توسعه ظرفیت‌ها گفت: در سال جاری پروژه‌ سایپای خمین با ظرفیت تولید ۵۰ هزار دستگاه در سال وارد مرحله اجرایی می‌شود و محصول جدید «پراید ۱۵۱» که همان وانت پراید است در سایت سایپا خمین تولید خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: امسال همچنین کارخانه خودروسازی سایپا کاشان به همراه سایت اختصاصی تولید محصول «اس۸۱» توسط مقامات ارشد کشور با ظرفیت سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه در سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به برنامه‌های این گروه در سال جاری در بخش خودروهای تجاری گفت: تنوع محصول، افزایش خدمات پس از فروش و تغییر در روش فروش خودروهای تجاری در اولویت برنامه‌های سال جاری است.

پوستین دوز یادآور شد: در سال جاری برنامه تولید تعداد ۸۸۸ هزار و ۸۸۸ دستگاه خودرو را محقق خواهیم کرد که خودروهای تجاری سهم عمده‌ای از بازار داخلی را تصاحب خواهند کرد. او گفت: برای نفوذ در بازار قاره آفریقا نیز با استفاده از سایت ایران خودرو در کشور سنگال، تولید را آغاز می‌کنیم.