ایسنا- هیوندایی اعلام کرد که بیش از ۵۰۰ دستگاه از مدل دو دیفرانسیلی تاسون خود را از بازار آمریکا جمع‌آوری می‌کند.

بزرگترین خودروساز کره‌جنوبی دلیل این فراخوان خود را وجود نقص در کیسه هوای ایمنی محصولاتش اعلام کرده است.

چند روز پیش نیز هیوندایی از قصدش برای جمع‌آوری مدل سدان سوناتای خود در آمریکا خبر داده بود. دلیل این فراخوان نقص در قسمت در جلوی خودرو بوده و حدود ۴۷ هزار و ۳۰۰ دستگاه از این مدل را در بر می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تاسون‌های معیوب از کره‌جنوبی به آمریکا در حد فاصل ۱۰ تا ۳۰ نوامبر سال گذشته میلادی صادر شده‌اند. در این زمینه البته مدیر هیوندایی امارات متحده عربی گفت که فراخوان اخیر بزرگ‌ترین خودروساز کره‌جنوبی شامل بازارهای امارات و خاورمیانه نمی‌شود.

فراخوان هیوندایی در شرایطی است که این شرکت اخیرا در اقدامی جنجالی دست به فراخوان مدل جدید سوناتای خود به دلیل نقص در قسمت در جلو خودرو کرده، مدیر این شرکت در امارات متحده عربی تاکید کرد که فراخوان هیوندایی شامل بازار این کشور و حتی خاورمیانه نمی‌شود. با توجه به اینکه امارات مبدا صادرات خودرو به بسیاری از کشورهای منطقه خاورمیانه و از جمله ایران به شمار می‌رود، این اظهارات از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیر هیوندایی امارات توضیح داد: خودروهای هیوندایی که از کره‌جنوبی وارد امارات می‌شوند، با خودروهای این شرکت که در کشورهای آمریکا و کانادا تولید می‌شوند، متفاوت هستند.