ایسنا- مدیرعامل ساب گفت که این شرکت برای فرار از شرایط زیان‌دهی باید بتواند سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو بفروشد.

یان جانسون در حاشیه نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۰ گفت: امیدواریم فروش امسال ساب حداقل به ۵۰ هزار دستگاه برسد. واحد زیان‌ده جنرال موتورز ماه گذشته توسط شرکت هلندی اسپایکر خریداری شد.

اسپایکر برای خرید ساب حدود ۴۰۰ میلیون دلار به جنرال موتورز پرداخت کرد. مدیرعامل ساب اظهار داشت: حتی دست یافتن به فروش ۵۰ تا ۵۵ هزار دستگاه در شرایط فعلی به نوعی موفقیت محسوب می‌شود.

به گزارش رویترز، ساب در سال ۲۰۰۹ میلادی موفق به فروش کمتر از ۴۰ هزار دستگاه خودرو شده بود. همچنین رییس فولکس واگن نیز در حاشیه این نمایشگاه ابراز امیدواری کرد که شرکت تحت مدیریتش بتواند تا سال ۲۰۱۸ میلادی به بزرگترین خودروساز جهان تبدیل شود. مارتین وینترکورن با اعلام این که تا سال ۲۰۱۸ باید سهم فروش خودروهای الکتریکی از کل فروش فولکس واگن به بیش از سه درصد برسد، گفت: امیدواریم تا سال ۲۰۱۸ میلادی فولکس واگن به بازیگر نخست در بازار خودروهای الکتریکی در جهان تبدیل شود و در همین سال نیز عنوان بزرگترین خودروساز جهان را به دست خواهیم آورد.

در بازار خودروهای الکتریکی فولکس واگن رقیب سرسختی به نام تویوتا موتور دارد. شرکتی که اگرچه اکنون با بحران فراخوان روبه‌روست، اما باز هم در بازار خودروهای الکتریکی و هیبریدی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.