مهر - مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با اشاره به ورود وانت نیسان پایه گازوئیل‌سوز به بازار، از واردات و توزیع گازوئیل کم گوگرد از سال آینده خبر داد و گفت: با ورود خودروهای پایه گازوئیل‌سوز امکان تامین و عرضه دو نوع گازوئیل معمولی و وارداتی در جایگاه‌ها فراهم می‌شود.

عباس کاظمی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس مبنی‌بر واردات خودروهای دیزلی از سال آینده، در مورد تامین گازوئیل کم گوگرد خودروهای دیزلی، گفت: برای تامین سوخت خودروهای پایه گازوئیل‌سوز واردات و توزیع گازوئیل کم گوگرد با استاندارد یورو چهار و پنج از سال آینده در دستور کار قرار دارد. مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور با اشاره به اینکه باید همزمان با ورود خودروهای پایه گازوئیل‌سوز امکان تامین و عرضه دو نوع گازوئیل معمولی و وارداتی در جایگاه‌های سوخت کشور فراهم شود، تصریح کرد: کار عملیاتی این دو نوع سوخت با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است که باید ساز و کار عرضه دو نوع گازوئیل را در جایگاه‌های سوخت فراهم کند. وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون اقداماتی برای توزیع دو نوع گازوئیل معمولی و وارداتی از طریق سامانه هوشمند سوخت در برخی از جایگاه‌های کشور فراهم شده است، بیان کرد: همچنین اخیرا با رونمایی از اولین موتور پایه گازوئیل‌سوز ساخت داخل امکان بومی‌سازی تولید این موتورها در کشور فراهم شده است.

به گفته این مقام مسوول، این موتور پایه گازوئیل‌سوز با مشارکت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و یکی از شرکت‌های خودروساز در داخل کشور طراحی و ساخته شده است.