روابط عمومی ایدرو - تولید امسال انواع خودرو تا پایان بهمن ماه امسال در شرکت‌های خودروساز زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایران‌خودرو و سایپا) نشان می‌دهد که در این مدت یک میلیون و ۲۲۷ هزار و ۸۲۲ دستگاه خودرو تولید شده که ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. در این میان گروه ایران خودرو با تولید ۶۲۵ هزار و ۴۰۵ دستگاه خودرو ۵۱ درصد سهم تولید و گروه خودروسازی سایپا با تولید ۶۰۲ هزار و ۴۱۷ دستگاه خودرو ۴۹ درصد سهم تولید را در اختیار داشتند.

این خبر حاکی است که در بخش گروه خودروهای سواری و وانت در گروه صنعتی ایران خودرو، تولید انواع سواری، وانت و ون ۶۱۴ هزار و ۴۰۹ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی معادل ۱۶ درصد داشته است.

از طرفی در گروه خودروسازی سایپا شامل شرکت‌های سایپا، پارس خودرو و زامیاد تولید انواع سواری و وانت معادل ۵۹۷ هزار و ۹۲۳دستگاه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی معادل ۵ درصد داشته است. در همین حال مجموع تولید سواری و وانت تا پایان بهمن امسال برابر با یک میلیون و ۲۱۲ هزار و ۳۳۲ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در رده‌های خودروهای سواری نیز انواع مدل‌های پراید با ۴۹۴ هزار و ۹۸۳ دستگاه و پژو ۴۰۵ با ۱۵۴ هزار و ۸۲۲ دستگاه بیشترین تیراژ تولید را دارا بودند.

در بخش گروه خودروهای تجاری اعم از کامیون، کامیونت، اتوبوس و مینی بوس در گروه صنعتی ایران خودرو و تنها در شرکت ایران خودرو دیزل تولید انواع خودروهای تجاری (به غیر از ون) معادل ۱۰ هزار و ۹۹۶ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش داشته است.

البته در گروه خودروسازی سایپا و در شرکت‌های سایپا دیزل و زامیاد نیز تولید انواع خودروهای تجاری برابر با ۴ هزار ۴۹۴ دستگاه بوده است.

مجموع تولید انواع خودروهای تجاری تا انتهای بهمن ماه سال ۱۳۸۸ برابر با ۱۵ هزار و ۴۹۰ دستگاه است.