فارس- سخنگوی وزارت بازرگانی گفت: برای تغییر تعرفه خودرو هنوز هیچ پیشنهادی نرسیده است. علیرضا شجاعی در خصوص تغییرات احتمالی تعرفه‌ها در سال ۸۹ گفت: طبق مکاتباتی که سازمان توسعه تجارت با وزارتخانه‌های صنایع و جهاد کشاورزی انجام داده، پیشنهاد این وزارتخانه‌ها به دبیرخانه‌ کمیسیون ماده یک ارسال شده و در حال بررسی کارشناسی است. امیدواریم تا پایان اسفند ماه تعرفه‌ها نهایی شود.

وی در پاسخ به این سوال که کتاب تعرفه سال ۸۹ چه زمانی چاپ می‌شود و آیا مثل سال گذشته با تاخیر چند ماهه و تغییرات مختلف به چاپ می‌رسد، گفت: در تلاش هستیم تا کتاب تعرفه قبل از سال ۸۹ و پس از تصویب تغییرات تعرفه‌ای توسط دولت منتشر شود. سخنگوی وزارت بازرگانی در واکنش به این سوال که بحث‌هایی مبنی بر کاهش تعرفه واردات خودرو این روزها مطرح است، اظهار داشت: بنا بر اعلام دبیرخانه کمیسیون ماده یک در خصوص تغییر تعرفه خودرو هنوز هیچ پیشنهادی نرسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که در لایحه بودجه ۸۹ درآمد حاصل از واردات خودرو کاهش یافته و آیا این به معنای کاهش واردات خودرو است، گفت: کاهش درآمد حاصل از واردات خودرو به معنای کاهش تعرفه خودرو نیست.