گروه خودرو- دو ماه پس از آنکه منوچهر منطقی، مدیرعامل و رییس هیات مدیره پیشین ایران خودرو، جایگزین سیدمجید هدایت در سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح شد، هدایت نیز روز گذشته طی حکمی جایگزین منطقی در هیات مدیره این شرکت شد. هدایت البته همزمان با ایران خودرو، ریاست هیات‌مدیره سایپا را نیز عهده‌دار شده و جانشین افشین روغنی شد این در حالی است که نعمت‌الله پوستین دوز مدیرعامل سایپا نیز، همزمان به عضویت هیات‌مدیره این شرکت درآمد.

هدایت که اواسط پاییز امسال از سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح به سازمان گسترش آمد و جایگزین احمد قلعه‌بانی شد، در شرایطی هم‌اکنون رییس هیات‌مدیره ایران خودرو و سایپا را به عهده گرفته که پیش از وی منوچهر منطقی و افشین روغنی ریاست هیات‌مدیره این دو شرکت خودروساز را بر عهده داشتند.

انتصاب هدایت به عنوان نفر اول هیات‌مدیره دو خودروساز بزرگ کشور، سومین تغییر طی دو سال گذشته در سطح ریاست هیات‌مدیره ایران خودرو و سایپا به شمار می‌رود.

ریاست هیات‌مدیره ایران خودرو تا اواخر سال ۸۶ بر عهده مهدی مفیدی مدیرعامل پیشین سازمان گسترش بود، که پس از برکناری وی، منطقی این سمت را عهده دار شد.

نجم‌الدین نیز از اواخر سال ۸۶ تا اوایل ۸۷، در راس هیات‌مدیره سایپا بود که با انتصاب وی به سمت مدیرعاملی ایران خودرو، روغنی معاون وزیر صنایع به ریاست هیات مدیره دومین خودروساز بزرگ ایران منصوب شد.

ریاست هدایت در هیات‌مدیره دو خودروساز بزرگ ایران در شرایطی است که وی چندی پیش به دو شرکت ایران خودرو و سایپا گوشزد کرد که باید از تکروی پرهیز کنند، حال به نظر می رسد با قرار گرفتن هدایت در راس هیات‌مدیره این دو خودروساز، تعامل و هماهنگی بیشتری بین ایران خودرو و سایپا در جهت ارتقای سطح کیفی و کمی محصولات تولید داخل به وجود آید.