روابط عمومی ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت - ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور شرایط اسقاط خودروهای ۲ سیلندر را اعلام کرد.

حسین هاشمی، قائم‌مقام نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کشور در مورد چگونگی روند اسقاط این خودروها گفت: بر اساس جدول میزان کمک‌های بلاعوض و بررسی‌های کارشناسی مقرر شد تا مالکان خودروهای ۲ سیلندر با اسقاط خودروهای خود از کمک بلاعوض دولت به مبلغ ۷۰۰ هزار تومان بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: کمک بلاعوض دولت برای این خودروها شامل خودروهای با پلاک ملی یا طرح تسجیل است.

قائم‌مقام نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کشور در پاسخ به این پرسش که مالکان این خودروها از تسهیلات بانکی نیز بهره‌مند خواهند شد یا خیر، گفت: تسهیلات بانکی به این خودروها تعلق نمی‌گیرد و مالکان این خودروها فقط می‌توانند با اسقاط خودروها خود از کمک بلاعوض دولت به مبلغ ۷۰۰ هزار تومان بهره‌مند شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه ارائه تسهیلات به خودروهای فرسوده به منظور جمع‌آوری آنها از سطح جاده‌ها و شهرها است و لذا خودروهای ۲ سیلندر مانند ژیان یا با قیمت بسیار نازل از سوی دلالان خریداری شده یا تردد آنها در کشور بسیار کم است بنابراین به منظور رفاه حال شهروندانی که از این خودروها استفاده می‌کنند کمک بلا عوض ۷۰۰ هزار تومانی برای آنها در نظر گرفته شده است.

هاشمی در مورد زمان مراجعه مالکان این خودروها گفت: این طرح از هفته آینده در سراسر کشور اجرا می‌شود و مالکان این خودروها می‌توانند با مراجعه به مراکز اسقاط خودرو نسبت به از رده خارج کردن خودروی خود اقدام کنند.