واحد مرکزی خبر - نام نویسی طرح نوسازی خودروهای فرسوده مدل ۱۳۵۶ و پایین‌تر دارای پلاک ملی ایران، تا ۵ اسفند تمدید شد. قائم مقام نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور با اعلام این خبر گفت: از ابتدای ثبت نام جدید طرح نوسازی خودروهای فرسوده (دوازدهم بهمن امسال) تاکنون، ۸۰ هزار نفر نام نویسی کرده‌اند. حسین‌هاشمی‌افزود: متقاضیان شرکت در این طرح می‌توانند به یکی از نمایندگی‌های ایران خودرو و یا مراکز اسقاط سراسر کشور مراجعه کنند.

قائم مقام نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور گفت: نام‌نویسی در این طرح، رایگان و نام‌نویسی در مراکزی به جز نمایندگی ایران خودرو و مراکز اسقاط، باطل است. وی افزود: افرادی که به هر علتی مراجعه یا نام نویسی نکنند، به منزله انصراف تلقی و از سال آینده، کارت سوخت خودروهای آنان باطل می‌شود.

هاشمی‌گفت: تسهیلات اجرای این طرح را بانک‌های ملت، تجارت، سپه و ملی پرداخت می‌کنند و میزان این تسهیلات ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال با نرخ سود ۱۲ درصد است.

وی افزود: متقاضیان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز اسقاط، می‌توانند با شماره۶ -۸۸۵۱۴۵۳۱ دفتر هماهنگی مراکز اسقاط تماس بگیرند.

هاشمی‌گفت: متقاضیان همچنین در صورت مشاهده تخلف در نمایندگی‌ها، می‌توانند با شماره ۴۸۲۱۱۲ تماس بگیرند.

وی افزود: هم اکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده با پلاک ملی و سن بیش از ۲۵ سال وجود دارد که در صورت اسقاط نشدن، تا پایان سال از تردد آن‌ها جلوگیری می‌شود.

هاشمی ‌درباره مالکان خودروهای پلاک قدیمی‌با برچسب تسجیل گفت: صاحبان این خودروها می‌توانند در طرح اسقاط نقدی شرکت و یا به یکی از نمایندگی‌های شرکت ایران خودرو و سایپا مراجعه کنند و به روش نقد و اقساط در طرح جایگزینی شرکت کنند.

وی گفت: با توجه به محدودیت منابع و تسهیلات بانکی، اولویت با خودروهای دارای پلاک ملی است.

قائم مقام نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور افزود: نمایندگی ایران خودرو و مراکز اسقاط در ثبت و ورود اطلاعات دقت کافی را انجام دهند، تا اطلاعات متقاضیان به صورت صحیح وارد سایت شود؛ در غیر این صورت امکان ویرایش وجود ندارد و باید در این زمینه پاسخگو باشند.