ایسنا- در دی ماه امسال اتوبوس بین شهری اسکانیا C۱۲ و کامیون ولوو FH به ترتیب به عنوان با کیفیت‌ترین خودروهای داخلی در گروه مینی‌بوس و اتوبوس و کامیون و کامیونت معرفی شدند. در دی ماه سال جاری در مجموع ۹ مدل خودرو در گروه مینی‌بوس و اتوبوس و ۱۳ مدل در گروه کامیون و کامیونت مورد ارزیابی کیفی قرار گرفتند که در گروه اتوبوس و مینی‌بوس، اتوبوس بین شهری اسکانیا C۱۲ با کسب کمترین نمره منفی به عنوان با کیفیت‌ترین محصول داخلی شناخته شد.

درگروه مینی‌بوس و اتوبوس نیز مینی‌بوس F۳۳ به عنوان بی‌کیفیت‌ترین خودرو معرفی شد.

اما در گروه کامیون و کامیونت کامیون ولوو FH با کسب ۲۵ نمره منفی به عنوان باکیفیت‌ترین محصول داخلی در گروه خود شناخته شد؛ در حالی که کامیون سنگین بنز WH با به دست‌ آوردن ۱۱۲.۷ نمره منفی عنوان بی‌کیفیت‌ترین محصول را از آن خود کرد.

در گروه مینی‌بوس و اتوبوس در بخش فنربندی، تعلیق و فرمان بیشترین نمره منفی مربوط به مینی‌بوس F۳۳ بود.

در بخش موتور و انتقال قدرت بیشترین نمره منفی به اتوبوس شهری اسکانیا C۹ اختصاص یافت. این در حالی است که در قسمت تزئینات داخلی و خارجی باز هم مینی‌بوس F۳۳ بیشترین نمره منفی را گرفت و در بخش‌های بدنه و رنگ نیز مجددا همین خودرو بالاترین نمرات منفی را به خود اختصاص داد. اما در بخش نفوذ آب بیشترین نمره منفی به اتوبوس شهری بنز O۴۵۷ و اتوبوس شهری گازسوز اختصاص یافت.

همچنین در گروه کامیون و کامیونت در بخش موتور و انتقال قدرت بیشترین نمره منفی به کامیون آمیکو ۱۹۲۹D اختصاص یافت؛ ضمن این‌که در قسمت تزئینات داخلی و خارجی بیشترین نمره منفی به کامیون آذرسان تعلق گرفت، خودرویی که در بخش فنربندی، تعلیق و فرمان نیز بیشترین نمره منفی را گرفته بود در بخش بدنه نیز بیشترین نمره منفی باز هم به کامیون آذرسان و در بخش رنگ به کامیون آمیکو ۱۹۲۹D اختصاص یافت.

در بخش نفوذ آب نیز بیشترین نمره منفی به کامیون سنگین بنز WH اختصاص یافت.