خبرگزاری مهر - معاون وزیر نفت با بیان اینکه تا پایان امسال روزانه دو جایگاه جدید CNG مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، گفت: هم اکنون بین خودروها و جایگاه‌های CNG کشور تناسبی وجود دارد. سید نورالدین شهنازی زاده دیروز در مراسم افتتاح همزمان ۳۱ جایگاه جدید CNG با بیان اینکه هم اکنون تعداد خودروهای گاز سوز به یک میلیون و ۷۶۰ هزار دستگاه افزایش یافته است، گفت: همچنین تاکنون یکهزار و ۷۶ جایگاه تک منظوره و دو منظوره CNG در مدار بهره برداری قرار گرفته است که با بهره‌برداری از ۳۱ جایگاه، تعداد کل جایگاه‌های عرضه گاز به یکهزار و ۱۰۷ جایگاه افزایش می‌یابد.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه تاکنون برای افزایش تعداد جایگاه‌های CNG به مرز یکهزار و ۹۱۹ جایگاه برنامه‌ریزی کرده‌ایم، بیان کرد: در حال حاضر با وجود افزایش تعداد جایگاه‌های CNG هنوز بین نازل‌های فعال و خودروهای گاز سوز کشور تناسب ایجاد نشده است.

وی تعداد کل نازل‌های عرضه گاز کشور را ۶ هزار و ۳۵۰ مورد عنوان کرد و افزود: قصد داریم با انجام جانمایی‌های جدید و افزایش تعداد نازل‌های گاز به ویژه در تهران و کلانشهرها، تناسب را بین خودروها و جایگاهای عرضه گاز برقرار کنیم.

این مقام مسوول در ادامه از راه‌اندازی روزانه حداقل دو جایگاه جدید CNG تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در مجموع پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال ۸۰ جایگاه جدید CNG در مدار بهره‌برداری قرار بگیرد.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه هم اکنون ۵۳ درصد انرژی کشور در بخش ناوگان حمل و نقل مصرف می‌شود، اظهار داشت: از این رو تولید خودروهای استاندارد پایه گاز سوز می‌تواند نقش مهمی‌در کاهش مصرف سوخت در کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون طرحی برای افزایش ظرفیت عرضه گاز در ۲۸ جایگاه موجود در سطح تهران در حال انجام است، بیان کرد: با تکمیل این طرح با اضافه شدن یکصد نازل جدید CNG حدود ۴۰ درصد ظرفیت سوخت‌گیری در این جایگاه‌ها افزایش یابد.