گروه خودرو- سه خودروساز زیرمجموعه وزارت صنایع در حالی طی ۱۰ ماه امسال، حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه انواع خودرو را به تولید رساندند و رشدی ۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کردند، که کم‌کیفیت‌ها وپرمصرف‌ها بیشترین سهم را در این آمار دارند.

آن‌طور که در نمابر ارسالی روابط عمومی وزارت صنایع آمده است، طی ۱۰ ماه سال جاری، گروه ایران خودرو و گروه سایپا، در مجموع یک میلیون و ۱۴۶ هزارو ۴۱۰ دستگاه انواع خودرو را به تولید رساندند که در این بین، ۹۵۹ هزار و ۴۳۵ دستگاه آن سهم سواری‌ها است و باقی این آمار نیز به شاسی بلندها و خودروهای تجاری سبک و سنگین، اختصاص دارد، این در حالی است که سهم رشد سواری‌ها در ۱۰ ماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۲ درصد گزارش شده است.

بنا بر این گزارش، خودروهای سواری تولید شده طی ۱۰ ماهه امسال شامل پراید نسیم و صبا ۳۴۷ هزارو ۶۰ دستگاه، پژو ۴۰۵ انژکتوری ۱۱۱ هزار و۳۱۹ دستگاه، پژو ۲۰۶ به تعداد ۸۸هزارو۳۵ دستگاه، پراید نسیم و صبای دوگانه سوز ۱۰۰ هزارو ۱۴۶ دستگاه، پژو پارس ۷۳ هزار و ۱۷۴ دستگاه، سمند ۶۹ هزار و۱۳۱ دستگاه و تندر ۹۰ بالغ بر۲۶ هزارو ۶۶۲ دستگاه بوده است.

پراید و پژو ۴۰۵ در شرایطی بیشترین تیراژ تولید خودروسازی کشور را طی ۱۰ ماه امسال به خود اختصاص داده‌اند که اولی محصولی کم‌کیفیت به حساب می‌آید و دومی نیز خودرویی پرمصرف و قدیمی.

در سایر گروه های خودرویی نیز طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری گروه وانت ۱۵۱ هزارو ۲۳۲ دستگاه، گروه کامیون ۲۳هزارو ۵۰۳ دستگاه، گروه مینی بوس سه هزارو ۹۵ دستگاه، گروه اتوبوس دو هزارو ۲۰۳ دستگاه و گروه دو دیفرانسیل شش هزارو ۹۳۸ دستگاه خودرو تولید شده است.