خبرگزاری فارس- رییس ستاد حمل‌و‌نقل و مدیریت سوخت کشور گفت: بعد از بررسی‌ها و فراهم ساختن زمینه‌های مناسب طی هفته آتی شرایط و فرآیند از رده خارج کردن خودروهای فرسوده اعلام می‌شود.

براساس قانون، طی سال جاری باید حدود ۲۵۰ هزار خودرو مدل ۵۷ از رده خارج شوند و این در حالی است که پیش از این حجم کمک‌های بلاعوض برای خودروهای مدل ۵۳ تا ۵۷ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و خودروهای مدل ۵۲ به قبل یک میلیون تومان اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش، بر اساس اخبار واصله در حالی مالکان این دسته خودروها مکلف به از رده خارج کردن خودروهای خود تا پایان سال جاری شده‌اند که در صورت عدم همکاری، به موازات ابطال کارت سوخت آنها از ابتدای بهمن‌ماه گفته می‌شود پلیس نیز مطابق قانون از تردد این دسته خودروها در شهر ممانعت به عمل خواهد آورد.

این گزارش حاکی است، با اتخاذ سیاستی مبنی بر از رده خارج کردن تمامی خودروهای مدل ۵۷ مالکان این دسته از خودروها نیز در صورت عدم همکاری از ابتدای سال ۸۹ هیچ گونه تسهیلاتی دریافت نخواهند کرد.

بر این اساس، از آنجا که عمر مفید خودروها در ایران ۲۵ سال برآورده شده است گمان می‌رود تا پایان سال جاری خودروهای مدل ۵۸ تا ۶۲ نیز از رده خارج شوند.