ایسنا - مدیر فروش سابق سایپادیزل گفت: کامیون‌های T۳۰۰ چینی اگرچه در ابتدای ورود به کشور از نظر فنی مشکلاتی داشتند، اما این مشکلات به تدریج در طول سال‌های گذشته برطرف شد.

مهرزاد خان‌سری با بیان این مطلب افزود: حدود دو هزار دستگاه از کامیون‌های T۳۰۰ چینی در سال ۱۳۸۵ وارد و به صورت لیزینگ به متقاضیان واگذار شد.

وی با بیان این‌که پس از ورود این کامیون‌ها متوجه وجود برخی مشکلات فنی در این خودرو شدیم، خاطرنشان کرد: کامیون‌های T۳۰۰ چینی در قطعاتی همچون دیسک، صفحه کلاج و گیربکس معایبی داشتند. او ادامه داد: پس از مشخص شدن این مشکلات، سایپا دیزل فراخوان داد و تمام قطعات معیوب این خودرو مانند دیسک، صفحه کلاج و گیربکس را به رایگان تعویض و رفع اشکال کرد؛ بنابراین اگرچه کامیون‌های T۳۰۰ در بدو ورود به کشور دارای معایبی در برخی قطعات بودند، اما این قطعات شناسایی و معایب آنها برطرف شد. وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین در اوایل ورود این خودروها، برخی قطعات یدکی مانند فیلتر، دیسک و صفحه کلاج آن‌ها در بازار موجود نبود که این قطعات نیز به وفور تامین و در بازار توزیع شده است. خان‌سری درباره دلیل اعتراض برخی از خریداران کامیون‌های T۳۰۰ چینی نسبت به کیفیت این خودرو گفت: اگرچه برخی قطعات این خودرو در ابتدای ورود معایبی داشت اما تمام معایب آن به رایگان توسط سایپا دیزل برطرف شد. وی افزود: تعدادی از این معترضان افرادی هستند که اقساط خودرو را پرداخت نکرده و تنها برای استنکاف از پرداخت اقساط خود اعتراض می‌کنند. خان‌سری با بیان این‌که پس از ورود اولین محموله کامیون‌های T۳۰۰ به کشور با توجه به وجود برخی مشکلات در این خودرو، کامیون‌های T۳۷۵ چینی جایگزین آن‌ها شد، تصریح کرد: کامیون‌های T۳۷۵ چینی بهترین کیفیت را نسبت به باقی محصولات مشابه چینی دارند. وی افزود: بعد از مشخص شدن برخی مشکلات در کامیون‌های T۳۰۰، سایپا دیزل کارشناسان فنی خود را به چین اعزام کرد که در حال حاضر آن‌ها در خطوط تولید کامیون‌های T۳۷۵ مستقر شده و کیفیت این خودرو را در مراحل مختلف تولید کنترل می‌کنند.