خبرگزاری فارس- رییس شرکت خودروسازی کرایسلر تاکید کرد، بحران و رکود در بخش خودروسازی آمریکا تا ماه ژوئن ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سرجیو مارچیونه که رییس شرکت فیات ایتالیا نیز هست، تصریح کرد، روند نزولی فروش خودرو در بازار آمریکا تا ماه ژوئن ادامه خواهد یافت و شرکت کرایسلر می‌تواند تا پایان سال ۲۰۱۰ از شرایط بحرانی و رکود خارج شود.

میزان فروش کرایسلر طی سال ۲۰۰۹ میلادی بیش از ۳۶ درصد کاهش یافت و سایر خودروسازان آمریکایی نیز با کاهش شدید فروش روبه‌رو شدند. کرایسلر آوریل ۲۰۰۹ رسما اعلام ورشکستگی کرد و شرکت فیات ایتالیا بخش مهمی از سهام این شرکت را خریداری کرده است. فیات هم‌اکنون ۲۰ درصد سهام کرایسلر را در اختیار دارد و پیش‌بینی می‌شود سهام خود را در این شرکت افزایش دهد.

کرایسلر طی سال ۲۰۰۸ با زیان ۸ میلیارد دلاری روبه‌رو شد و طی سال ۲۰۰۹ بیش از ۵/۱۵میلیارد دلار کمک‌های مالی دولتی دریافت کرده است. پیش‌بینی می‌شود این شرکت طی سال ۲۰۱۱ بار دیگر به سودآوری برسد.

وی افزود، شرکت‌های خودروسازی جهان باید برای کمک به ادامه حیات و فعالیت خود، ظرفیت تولید جهانی خودرو به خصوص در اروپا را کاهش دهند. ظرفیت تولید جهانی خودرو بیش از ۹۴ میلیون دستگاه در سال است که این رقم ۳۰ میلیون دستگاه بیشتر از تقاضا است. ورشکستگی و بحران اقتصادی موجب کاهش تولید خودرو در آمریکای شمالی شده است، ولی شرکت‌های اروپایی تاکنون ظرفیت تولید خود را کاهش ندادند.