گروه خودرو - بر اساس استراتژی توسعه صنعتی خودرو، علاوه بر پیش‌بینی صادرات سالانه شش میلیون دلاری قطعه تا سال ۱۴۰۴، قطعه‌سازان ملزم شده‌اند حداقل پنج قطعه‌ساز داخلی را به منظور دستیابی به مقیاس اقتصادی و توسعه متوازن در این صنعت به قطعه‌ساز جهانی تبدیل کنند. این امر در حالی در دستور کار قطعه‌سازان قرار گرفته که هم‌اکنون هیچ یک از قطعه‌سازان کشورمان در مقیاس جهانی قرار ندارند.

محمد رضا نجفی منش دبیر انجمن قطعه‌سازان در این زمینه به خبرنگار ما می‌گوید: کمیته صادرات انجمن قطعه‌سازان در این خصوص در حال برنامه‌ریزی است و طی دو ماه آینده برنامه‌های انجمن برای تحقق این هدف اعلام خواهد شد.

نجفی منش در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چه تعداد قطعه‌ساز در کشور فعال هستند و آیا قطعه‌ساز داخلی که براساس استاندارد جهانی فعالیت کند در کشور وجود دارد اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲۰۰ قطعه‌ساز در کشور فعالیت می‌کنند، اما از مجموع قطعه‌سازان هیچ قطعه‌سازی در رده جهانی قرار ندارد اما بر اساس استراتژِی توسعه صنعتی خودرو باید تا سال ۱۴۰۴ حداقل پنج قطعه‌ساز جهانی در کشور فعالیت کنند که برای دستیابی به این هدف ادغام قطعه‌سازان خرد نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت تا شرایط برای تبدیل برخی از قطعه‌سازان به قطعه‌سازان جهانی فراهم شود.