ایسنا - با تدوین برنامه‌های اجرایی استراتژی توسعه صنعتی خودرو هیچ‌گونه مشکلی برای تحقق اهداف مندرج در آن نخواهیم داشت. احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان، با بیان این مطلب افزود: برای تحقق اهداف استراتژی، تاکتیک‌ها و برنامه‌های اجرایی آن باید تدوین شود. وی با بیان اینکه برنامه‌های اجرایی استراتژی‌ توسعه صنعتی خودرو تا پایان سال جاری تدوین خواهد شد، خاطرنشان کرد: پس از آن می‌توان به‌طور دقیق راهکارهای اجرایی تحقق اهداف استراتژی را بررسی و اعلام کرد. وی افزود: برای تهیه استراتژی‌ توسعه صنعتی خودرو، از برنامه تهیه شده در سال ۷۶ نیز استفاده شده و اصلاحاتی روی آن انجام گرفت.

وی با بیان اینکه علاوه بر آن بررسی‌های مختلفی نیز بر روی استراتژی‌ صنعتی کشورهای مختلف صورت گرفت، تصریح کرد: با توجه به این موارد، استراتژی توسعه صنعتی خودرو به صورت دقیق و علمی و براساس تحقیقات صورت گرفته تدوین شده است.

کلیات استراتژی توسعه صنعتی خودرو چندی پیش به تصویب رسید که مساله رقابت‌پذیر شدن صنعت خودرو، دستیابی به جایگاه نخست صنعت خودرو در منطقه، رتبه پنج آسیا و ۱۱ جهان در سال ۱۴۰۴ از طریق رقابت‌پذیری مبتنی بر توسعه فناوری‌ از اهداف عمده آن است.