ایسنا- مدیرعامل اتحادیه مینی‌بوس‌رانی کشور با بیان اینکه فعالیت ناوگان مینی‌بوسی کشور وضعیتی بسیار بحرانی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر، سفرها با ۶۰ درصد ظرفیت خالی انجام می‌شود که با افزایش قیمت سوخت و نبود تقاضا ناوگان مینی‌بوسی کاملا از رده خارج می‌شود.

غلامرضا غضنفری با بیان اینکه با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها علاوه بر قیمت سوخت نرخ دیگر خدمات و لوازم حمل‌و‌نقلی نیز افزایش می‌یابد، تصریح کرد: در حال حاضر، ۶۰ درصد صندلی‌ها در بخش مسافری خالی است که اگر اجرای این طرح باعث کاهش سفرهای شخصی و رونق سفر با وسایل عمومی شود، وضعیت این بخش نیز مطلوب خواهد شد.

وی ادامه داد: اما اگر تقاضای مسافران در این بخش پس از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در روند فعلی باقی بماند، این بخش بسیار آسیب می‌بیند و تعدادی از شرکت‌ها ورشکسته خواهند شد؛ چراکه هم‌اکنون که سفرها با ۶۰ درصد ظرفیت خالی انجام می‌شود، با افزایش نرخ سوخت هزینه‌ها تامین نمی‌شود و این بخش کاملا از چرخه اقتصادی خارج می‌شود. کمااینکه اکنون به دلیل فرسودگی ناوگان و عدم تقاضا فعالیت این بخش مقرون به صرفه نیست.

مدیرعامل اتحادیه مینی‌بوس‌رانی کشور خاطرنشان کرد: این در حالی است که هر ساله تورم، افزایش دستمزد کارگری و... اعمال می‌شود، اما در آمد این بخش به دلیل عدم افزایش نرخ، ثابت می‌ماند.وی تاکید کرد: در صورت عدم تقاضا و استقبال مردم از حمل‌‌و‌نقل عمومی، ناوگان مینی‌بوس کاملا از رده خارج می‌شود؛ چراکه بیش از ۹۰درصد ناوگان مینی‌بوس کشور فرسوده است.