گروه خودرو- گرم کردن صبحگاهی موتور خودرو به صورت درجا، یکی از باورهای نادرست اکثر رانندگان و حتی مکانیک‌های با تجربه در کشور است.

این کار از آن جهت اشتباه است که استفاده از چنین روشی برای گرم کردن، سبب فرسایش شدید موتور و خرابی زودرس آن می‌شود. درجا کار کردن موتور برای خودرویی که دست‌کم ۴ ساعت خاموش بوده، فرسودگی مکانیکی را به بار می‌آورد. وقتی موتور خودرو، درجا کار می‌کند، باعث تولید نوعی کربن می‌شود و کربن حاصله نیز، قطعات موتور را به سرعت فرسوده می‌کند. همچنین به دلیل جریان نیافتن روغن، قطعات داخل موتور بر اثر تماس با هم، شروع به سایش می‌کنند.

موتور خودرویی که درجا کار می‌کند، ۵۰ درصد بیشتر وقت می‌برد تا گرم شود و این دیرتر گرم شدن، خرابی موتور را در پی دارد. موتوری که به جای ۵ دقیقه، در مدت زمانی برابر ۱۰ دقیقه گرم شود، دو برابر مقدار معمول، گازهای سمی تولید می‌کند و موتوری که به جای گرم شدن از طریق حرکت آرام، یعنی به جای ۵ دقیقه؛ ۱۰ دقیقه کار کند، عمرش تا ۳۰ درصد کوتاه‌تر خواهد شد. در دفترچه راهنمای روش‌های استفاده صحیح از خودروهای شرکت‌های بزرگ خودروسازی دنیا، جدا تذکر داده شده است که خودرو را فورا پس از روشن کردن موتور، به حرکت درآورید.