ایسنا- در صورت جبران نشدن افزایش هزینه‌های ناشی از حذف یارانه‌های انرژی در صنعت خودرو، رویکرد مردم به خودروهای وارداتی افزایش خواهد یافت. احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن با بیان این مطلب افزود: در صورت حذف یکباره یارانه‌های انرژی، قیمت تمام شده خودرو حداقل ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت. وی با بیان این‌که خودرو از هزاران قطعه مختلف تشکیل شده که هر کدام مصرف انرژی متفاوتی دارند، تصریح کرد: البته در لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها پیش‌بینی شده که ۳۰ درصد از درآمدهای حاصل از این طرح به صنایع بازگردد که هنوز چگونگی و مقدار آن مشخص نیست.

او تصریح کرد: به هر حال، اگر افزایش هزینه‌های تولید خودرو جبران شود، قیمت خودرو نیز افزایش نخواهد یافت، اما در صورت جبران نشدن این هزینه‌ها، قیمت خودرو نیز افزایش خواهد یافت.

نعمت بخش با بیان این‌که در صورت جبران نشدن افزایش هزینه‌های تولید خودرو، رویکرد مردم به خودروهای وارداتی افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: از آن سو واردات خودرو نیز ارزبری زیادی دارد که به طور حتم دولت با اعمال تعرفه‌های مناسب اجازه رشد بیش از حد واردات را نیز نخواهد داد.

وی افزود: به هر حال باید دید پس از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، دولت چگونه با مدیریت صحیح و تزریق ۳۰ درصد درآمد حاصل از اجرای این طرح، از افزایش قیمت کالاهای صنعتی جلوگیری خواهد کرد.