واحد مرکزی خبر- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی بعد از توافق با خودروسازان و مسوولان وزارت صنایع برای نصب ترمز ABS و تعیین زمان‌بندی اجرایی آن گفت: نخستین بار به توافق کلی رسیده‌ایم، اما نصب کیسه هوا و سایر تجهیزات ایمنی در مرحله بعدی پیگیری‌های پلیس قرار دارد.

سردار سرتیپ اسکندر مومنی درباره ضمانت اجرایی این جدول زمان‌بندی گفت: مسدود شدن شماره‌گذاری آخرین راهکار است، اما اگر بخواهیم ایمنی ترافیک را افزایش و تلفات و تصادفات را کاهش دهیم، نیازمند توسعه همه مولفه‌ها هستیم. وی با بیان این که با زمان‌بندی موجود، راهبرد امسال و سال آینده مشخص شده است، افزود: بازگشتی به گذشته نخواهیم داشت و باید به فکر نصب کیسه هوا باشیم.

سردار مومنی درباره افزایش قیمت پژو ۴۰۵ به علت نصب ترمز ABS، گفت: پلیس ملزم به اجرای قانون است، با این حال قیمت خودرو در بازارهای رسمی افزایش نیافته است.

رییس پلیس راهور همچنین در بخش دیگری از سخنانش بستن کمربند سرنشینان عقب خودروها را در کاهش ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ کشته در سال به ویژه در سفرهای برون‌شهری تاثیرگذار دانست. وی گفت: هر کدام از عوامل دخیل در افزایش ایمنی و کاهش تلفات ترافیکی می‌توانند اثر هم افزایی داشته باشند و باید در این زمینه، فعالیت‌های هماهنگ و گروهی انجام شود.