ایسنا- طرح عرضه گاز مایع LPG با کارت هوشمند سوخت در جایگاه‌های عرضه این حامل انرژی در کشور آغاز شده و در حال حاضر ۲۴ جایگاه عرضه ال.پی.جی به سامانه هوشمند سوخت مجهز شده‌اند.

عبدالرضا امینی، مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان این مطلب اظهار کرد: با آغاز طرح عرضه ال.پی.جی با کارت سوخت، عرضه این حامل انرژی سامان‌دهی و مدیریت خواهد شد.

وی پیش‌تر گفته بود که لازم است ضرایب اصلاح را فراهم کنیم تا مردم بتوانند از این کارت انرژی، معادل سهمیه بنزین خود در صورت صلاحدید از سی‌.ان‌.جی، ال‌.پی.جی یا گازوئیل هم استفاده کنند؛ به این ترتیب از سبد انرژی می‌توانیم هر نوع سوختی را استفاده کنیم.

این در حالی است که فرید عامری، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، در دی ماه سال گذشته با بیان این‌که بر اساس تصمیم‌ جدید ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت کشور، سوخت خودروهای ال.‌پی.‌جی‌سوز تا پایان سال سهمیه‌بندی خواهد شد، گفته بود که با توجه به امکان استفاده‌ دوگانه ال.‌پی.‌جی ‌و بنزین در این خودروها، باید تعادل بین سهمیه‌ بنزین و ال.‌پی.‌جی برقرار شود.

وی با اشاره به این‌که قرار بود اسفند ۱۳۸۶ تمامی جایگاه‌های ال‌.پی‌.جی جمع‌آوری شوند و این دسته از خودروها نیز به سی‌.ان‌.جی تغییر سوخت دهند، از آمادگی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای تغییر کاربری جایگاه‌های ال.‌پی‌.جی به بنزین خبر داده و افزوده بود که بر اساس آخرین تصمیم گرفته شده، قرار است که جایگاه‌های ال.‌پی.‌جی فعال باقی بمانند و به همین دلیل ما نیز در شرف راه‌اندازی سامانه‌ هوشمند در این جایگاه‌ها هستیم تا کنترل مصرف را اعلام کنیم.