واحد مرکزی خبر- رییس ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و مصرف سوخت گفت: سهمیه سوخت در سال آینده تغییر نمی‌کند، ولی تغییر قیمت آن ممکن است.

سردار رویانیان افزود: سیاست دولت در سال ۸۹ تغییر نکردن سهمیه سوخت خودروها است، ولی ممکن است قیمت آن تغییر کند. وی گفت: تغییر ایجاد شده در سهمیه بنزین بر اساس بودجه سال ۱۳۸۸، دغدغه مردم را در پی داشت که ما هم راضی نبودیم. رییس ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و مصرف سوخت با تاکید بر اینکه از این پس سهمیه سوخت، فقط بر اساس طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و تصویب مجلس شورای اسلامی تغییر خواهد کرد، افزود: البته در صورت نیاز برای تعطیلات نوروز میزان سهمیه سوخت اضافه می‌شود. رویانیان از عملیاتی شدن پرداخت الکترونیکی قیمت سوخت در ۴۰۰ جایگاه سوخت کشور خبر داد و گفت: تعداد این جایگاه‌ها تا پایان سال به ۸۰۰ جایگاه می‌رسد. وی افزود: دولت در مصوبه ارتقای ایمنی خودروها مبنی بر مدیریت حوادث و کاهش مرگ و میر رانندگی، وزارت صنایع را موظف کرده نسبت به افزایش ایمنی خودروها از جمله ترمز ‌ای‌بی‌اس اقدام کند.

سردار رویانیان با اشاره به ضعف مدیریت جایگاه داری سوخت کشور و وجود تخلف در جایگاه‌های عرضه سوخت گفت: برای مدیریت بهینه سوخت، راهی جز تغییر مدیریت و توسعه جایگاه‌ها به صورت مکانیزه نداریم.