ایسنا - براساس آخرین رده‌بندی کیفی خودروهای تجاری تولید داخل در آبان ماه سال جاری همچون ارزیابی مربوط به ماه مهر، اتوبوس‌ بین‌شهری ولوو B۹ و کامیون ولوو FH به عنوان باکیفیت‌ترین محصولات داخلی معرفی شدند.

بر این اساس در گروه اتوبوس و مینی‌بوس پس از اتوبوس بین‌شهری ولوو B۹، اتوبوس شهری اسکانیا C۹، مینی‌بوس ایویکو A۵۰، اتوبوس شهری مگاترانس، اتوبوس شهری گازسوز، اتوبوس شهری بنز O۴۵۷، مینی‌بوس هیوندایی کروز و اتوبوس بین‌شهری بنز C۴۵۷ در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

محصولات این گروه در بخش‌های صداهای غیرعادی و ترمز تقریبا نمره منفی کسب نکردند؛ ضمن این‌که بخش فنربندی، تعلیق و فرمان این خودروها نیز در وضعیت نسبتا مطلوبی قرار داشت.

همچنین اتوبوس بین‌شهری بنز C۴۵۷ در بخش‌های موتور و انتقال قدرت و نفوذ آب، اتوبوس شهری گازسوز در بخش رنگ، مینی‌بوس هیوندایی کروز در بخش‌های تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی و بدنه بیشترین نمرات منفی را کسب کردند.

از سوی دیگر در گروه کامیون و کامیونت نیز کامیون ولوو FH به عنوان باکیفیت‌ترین محصول شناخته شده و کامیون رنو میدلام و کامیون ولوو FM نیز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم جای گرفتند.

همچنین کامیون آمیکو ۱۹۲۹ D، کامیون سبک بنز LP و کامیون سنگین بنز WH نیز در انتهای این رده‌بندی قرار گرفتند.