گروه خودرو- طی یک سال گذشته و با افزایش حجم واردات خودرو به کشور، خودروسازان آسیایی توانسته‌اند بخش قابل توجهی از بازار خودروهای وارداتی را از آن خود کنند؛ به طوری که هم‌اکنون تردد خودروهای تولیدی شرکت‌های تویوتا و کیا در کشور رشد چشمگیری یافته است.

از میان محصولات این دو شرکت امروز دو خودرو کیا اپیروس و کمری GLX مدل ۲۰۰۸ را که در محدوده قیمتی ۵۰ تا ۵۴میلیون تومان قرار دارند، با یکدیگر مقایسه کرده و انتخاب را به شما واگذار می‌کنیم.

کمری GLX دارای موتور ۲۴۰۰ سی‌سی است که به واسطه آن می‌تواند ۱۵۷ اسب بخار قدرت تولید کند؛ در حالی که کیا اپیروس از موتور بسیار قوی ۳۸۰۰ سی‌سی بهره می‌گیرد که توانایی تولید ۲۶۵ اسب بخار قدرت را دارد.

همچنین با کمری می‌توانید سرعت ۲۱۵ کیلومتر در ساعت را تجربه کنید؛ در حالی که اپیروس به شما این فرصت را می‌دهد تا پدال گاز را تا سقف ۲۳۰ کیلومتر نیز بفشارید.

اما با وجود آنکه اپیروس از موتور پرقدرت‌تری نسبت به کمری برخوردار است، اما کمری برای رسیدن به شتاب صفر تا صد به زمان کمتری نیاز دارد؛ به طوری که کمری برای رسیدن به این شتاب نیازمند ۵/۶ ثانیه زمان است در حالی که اپیروس در ۵/۷ ثانیه به این شتاب دست پیدا می‌کند. از لحاظ میزان مصرف سوخت نیز کمری در شرایط بهتری نسبت به اپیروس قرار دارد؛ به طوری که این خودرو در هر صد کیلومتر ۸ لیتر بنزین می‌سوزاند؛ در حالی که اپیروس برای طی کردن این مسافت به ۹/۱۰ لیتر سوخت نیاز دارد.

اما از لحاظ آپشن‌های ایمنی این دو خودرو با توجه به داشتن ایربگ (کیسه هوا) و ABS (ترمز ضدقفل) در یک سطح قرار دارند و می‌توان این دو خودرو را در رده خودروهای ایمن در کشور قرار داد.

در حال حاضر کمری GLX مدل ۲۰۰۸ با قیمت ۴۸میلیون و۵۰۰ هزار تومان و اپیروس نیز با قیمت ۵۱میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.