گروه خودرو - در حالی که شنیده می‌شود خودروسازان داخلی نامه‌ای مبنی‌بر افزایش قیمت کارخانه‌ای تندر-۹۰ به وزارت صنایع ارسال کرده‌اند، دبیر کمیته خودرو این وزارتخانه، اعلام کرد که نرخ کارخانه‌ای این محصول در هیچ یک از مدل‌ها گران نخواهد شد.

محسن صالحی‌نیا با اشاره به این مطلب گفت: تندر-۹۰ در حال حاضر شرایط نسبتا مناسبی را در تولید داشته و هر چه تیراژ آن بالا رود، از قیمت آن نیز کاسته خواهد شد.

وی تاکید کرد: من به عنوان دبیر کمیته خودرو وزارت صنایع صراحتا اعلام می‌کنم که ما قطعا هیچ برنامه و قصدی برای افزایش قیمت کارخانه‌ای تندر-۹۰ نداشته و سیاست تثبیت نرخ این محصول را دنبال می‌کنیم.

صالحی‌نیا با بیان اینکه ایران خودرو و سایپا در مجموع ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار دستگاه تندر-۹۰ را دارند، گفت: به نظر می‌رسد با توجه به توافقات صورت گرفته میان خودروسازان و شرکت رنوپارس (تامین‌کننده قطعات تندر) تولید تندر-۹۰ در شرایط خوبی قرار دارد و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد. به گفته دبیر کمیته خودرو وزارت صنایع، هر چند در زمینه افزایش قیمت کارخانه‌ای تندر-۹۰ با توجه به تیراژ پایین و شرایط خاص این محصول، باید به خودروسازان حق داد، اما به هر حال ایران خودرو و پارس خودرو باید با تلاش در راستای افزایش تیراژ تندر، ضرر تولید آن را جبران کنند.

اظهارات صالحی‌نیا در شرایطی است که خودروسازان داخلی طی یک سال گذشته همواره درصدد افزایش نرخ کارخانه‌ای تندر-۹۰ و تعیین قیمت آن بر اساس حاشیه بازار بوده‌اند، اما وزارت صنایع تا به امروز با این موضوع موافقت نکرده است.

خودروسازان اخیرا نیز نامه‌ای دیگر در این زمینه به وزارت صنایع ارسال کرده‌اند، که با توجه به اظهارات صالحی‌نیا، ظاهرا وزارت این بار نیز با درخواست آنها مخالفت کرده است.