ایسنا - رییس سابق سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از رد پیشنهاد تمرکز تولید تندر-۹۰ در یکی از دو کارخانه‌ ایران خودرو یا پارس خودرو خبر داد.

احمد قلعه‌بانی در پاسخ به این که آخرین بررسی پیشنهاد تمرکز تولید تندر-۹۰ در یکی از دو کارخانه ایران خودرو یا پارس خودرو به کجا رسید؟ گفت: این پیشنهاد قابلیت اجرا نداشته و رد شده و قرار است تندر-۹۰ در هر دو کارخانه ایران خودرو و پارس خودرو تولید شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ بین خودروسازان و شرکت رنوپارس گفت: براساس توافق‌های انجام شده قرار است داخلی‌سازی این خودرو تا پایان امسال ۵‌درصد افزایش یافته و از ۵۵ به ۶۰‌درصد برسد. ضمن اینکه داخلی‌سازی تندر-۹۰ سال آینده نیز باید بین ۱۵ تا ۲۰‌درصد افزایش یافته و به حدود ۸۰‌درصد برسد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این میزان داخلی‌سازی تندر-۹۰ طبق قرارداد با شرکت رنو پارس است یا خیر؟ گفت: این میزان داخلی‌سازی دستور ما بوده و در جهت کاهش قیمت تندر-۹۰ انجام شده است.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت مشکلات مالی ایران خودرو گفت: هم اکنون ایران خودرو از نظر مشکلات مالی وضعیت بهتری نسبت به قبل پیدا کرده و مشکلات مالی این شرکت در حال برطرف شدن است.