گروه خودرو- هر دو خودرو توسط مهندسان داخلی طراحی و به بازارهای داخلی و خارجی پا گذاشته‌اند با این تفاوت که یکی برند ایران‌خودرو و دیگری برند پژو را یدک می‌کشد.

منظورمان دو خودرو سمند سورن و پژو ۲۰۶ صندوق‌دار مدل V۹ است.این دو خودرو هر چند که از لحاظ قیمتی در یک محدوده قرار دارند، اما از لحاظ فنی تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند.

سورن که نسل پیشرفته سمند محسوب می‌شود از موتور ۱۸۰۰ سی‌سی بهره می‌برد که توانایی تولید ۱۰۰ اسب بخار قدرت را دارد، اما پژو ۲۰۶ صندوق‌دار با وجود موتور کم‌حجم‌تر نسبت به سورن که ۱۶۰۰ سی‌سی است، توانایی تولید ۱۱۰ اسب بخار قدرت را دارد.از سوی دیگر پشت فرمان سورن می‌توان تا سقف ۱۸۵ کیلومتر در ساعت گاز داد، اما با V۹ این میزان تا ۱۸۹ کیلومتر در ساعت قابل ارتقا است.

همچنین با وجود آن که سورن از موتور پرقدرت‌تری نسبت به V۹ برخوردار است، اما با پژو ۲۰۶ صندوق‌دار شما در عرض ۵/۱۱ ثانیه می‌توانید به شتاب صفر تا صد دست پیدا کنید در حالی که سورن برای رسیدن به این شتاب نیازمند ۱۲ ثانیه زمان است.

اگر بخواهیم میزان مصرف سوخت این دو محصول ایران‌خودرو را نیز با یکدیگر مقایسه کنیم V۹ در شرایط بهتری نسبت به سورن قرار دارد. این خودرو طی صد کیلومتر در سیکل ترکیبی ۳/۷ لیتر سوخت مصرف می‌کند در حالی که سورن برای طی کردن این مسافت نیازمند ۱/۱۰ لیتر سوخت است که این امر به دلیل وزن بالای سورن نسبت به ۲۰۶ صندوق‌دار بوده است. در حال حاضر پژو صندوق‌دار V۹ با قیمت ۱۹میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سمند سورن نیز با قیمت ۱۶میلیون و ۷۰۰هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.