خبرگزاری فارس- عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: کاهش تعرفه واردات خودرو تا زمانی که تکلیف اجرای طرح هدفمند شدن یارانه‌ها مشخص نشده، به صلاح کشور نیست.

حمید فولادگر اظهار داشت: در شرایط فعلی کاهش تعرفه واردات خودرو به کشور به صلاح نیست، اما در درازمدت باید این تعرفه کاهش یابد.

وی ادامه داد: مجلس بابت افزایش قیمت جهانی حامل‌های انرژی و تاثیر آن بر اجرای طرح هدفمند شدن یارانه‌ها نگران است هرچند به دولت اختیار داده شده که قیمت‌های ترجیحی انرژی را در مورد صنایع اعمال کند.

وی با اشاره به سهم ۳۰‌درصدی تولید و خدمات از یارانه‌ها افزود: یکی از موارد استفاده از این یارانه، بهینه‌سازی مصرف سوخت است تا به این ترتیب الگوی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی اصلاح شود. عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به مصوبه مجلس در مورد سهم ۳۰‌درصدی بخش‌های صنعت، کشاورزی، حمل و نقل و خدمات از یارانه‌ها گفت: پیشنهاد کمیسیون صنایع اختصاص ۴۰‌درصد از یارانه‌های انرژی به تولید و کشاورزی بود که این موضوع رای نیاورد و در نهایت همان رقم قبلی یعنی سهم ۳۰‌درصدی به تصویب رسید. وی ادامه داد: به این ترتیب ۳۰‌درصد یارانه‌ها به مجموعه بنگاه‌های صنعت، کشاورزی، حمل و نقل، خدمات و همچنین جبران زیان شرکت‌های آب و فاضلاب و شهرداری‌ها تعلق یافت.