ایسنا- وزیر صنایع و معادن دلیل اصلی کاهش تولید تندر۹۰ در سال جاری را مربوط به عمل نکردن شرکت رنوپارس به برخی از بندهای قراردادش با ایران مربوط دانست.

علی‌اکبر محرابیان روز گذشته در حاشیه مراسم روز ملی کیفیت در پاسخ به این سوال که دلیل اصلی کاهش تولید تندر۹۰ امسال نسبت به سال قبل چیست؟ گفت: برنامه‌ ما در وزارت صنایع و معادن رشد تولید خودرو با تکیه بر عمق ساخت داخل است. در قرارداد تولید تندر۹۰ نیز به موضوع ساخت داخل اشاره شده و به طور طبیعی اگر این بخش از قرارداد به خوبی پیش نرود، کاهش تولید تندر ۹۰ رخ می‌دهد.

به گفته وی، هم‌اکنون ایران جزو معدود کشورهایی است که تولید خودرو در آن با رشد مواجه شده است.

وزیر صنایع و معادن همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که با اجرای لایحه‌ هدفمند کردن یارانه‌ها بخش صنعت و معدن کشور چگونه می‌تواند به فکر افزایش کیفیت محصولات خود باشد؟ توضیح داد: لایحه‌ هدفمند کردن یارانه‌ها به زودی به قانون تبدیل می‌شود و اگر اجرا شود، بندهایی در آن وجود دارد که براساس آنها حمایت از تولید به صورت پلکانی ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: پرداخت یارانه در بخشی از صنایع انرژی‌بر نیز همچنان ادامه خواهد داشت و در سایر صنایع نیز کاهش یارانه به صورت پلکانی انجام می‌شود.

محرابیان در عین حال با اشاره به این‌که از حدود یک سال پیش ستاد تحول در وزارت صنایع و معادن ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این ستاد وضعیت صنایع انرژی‌بر را پس از حذف یارانه‌ها بررسی کرده و به صورت جزیی نحوه‌ حمایت از این صنایع را به صورت برنامه در آورده است و هم‌اکنون منتظر قانون هدفمند کردن یارانه‌ها هستیم تا آن را اجرا کنیم.