گروه خودرو- پنج سال از آخرین باری که نمایشگاه بین‌المللی خودرو در تهران برگزار شد، می‌گذرد؛ این در حالی است که بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته بین ایدرو و شهرداری، پایتخت طی سال آینده بار دیگر میزبان خودروسازان داخلی و خارجی خواهد شد.

قدرت‌الله دوست محمدی، مدیر امور نمایشگاهی شرکت بازرگانی بین‌المللی ایدرو روز گذشته در گفت‌وگویی با خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: ما مجوز برگزاری نمایشگاه خودرو در تهران طی سال جاری را نیز داشتیم، اما شهرداری مکان مورد نظر را در اختیار ایدرو نگذاشت.

وی با تاکید بر اینکه رایزنی‌هایی در زمینه برگزاری دوباره نمایشگاه خودرو در پایتخت، با شهرداری تهران انجام شده، گفت: اگر مذاکرات به نتیجه برسد، سال آینده، نمایشگاه بین‌المللی خودرو در «شهر آفتاب» (شهرکی واقع در جنوب تهران و در مسیر فرودگاه امام) برگزار خواهد شد.

اظهارات دوست محمدی در شرایطی است که از سال ۸۳ تا به امروز، تهران هیچ سالی میزبان نمایشگاه خودرو نبوده و این نمایشگاه در شهرهایی نظیر اصفهان و مشهد برگزار و این موضوع هزینه مالی زیادی برای خودروسازان داخلی دربرداشته است. دوست محمدی در ادامه اظهارات خود همچنین به برگزاری چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات طی روزهای بیستم تا بیست‌وسوم آبان ماه جاری نیز اشاره کرد و گفت :در این نمایشگاه که در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار می‌شود، ۱۹۸ شرکت خارجی حضور دارند که این تعداد در مقایسه با سال گذشته از رشد ۳۰۰درصدی برخوردار است. مدیر امور نمایشگاهی شرکت بازرگانی بین‌المللی ایدرو با اشاره به حضور ۲۸۵ شرکت داخلی در چهارمین نمایشگاه قطعات خودرو تصریح کرد: فضای مفید تحت پوشش این شرکت‌ها ۸هزار و ۸۸۰ متر است و در مجموع فضای کلی نمایشگاه در مقایسه با سال قبل تغییری نداشته است. به گفته وی تاکنون ۱۳ کشور برای حضور در نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند که شامل چین، کره جنوبی، تایوان، ترکیه، هندوستان، آلمان، لهستان، برزیل، صربستان، ایتالیا، رومانی، امارات متحده عربی و آمریکا می‌باشند.

دوست محمدی افزود: از کشور چین ۶۰ شرکت، کره جنوبی ۱۸ شرکت، تایوان ۲۴ شرکت، ترکیه ۱۴ شرکت و هندوستان ۹ شرکت در نمایشگاه حضور دارند.