گروه خودرو - تولید مروارید در سایت کاشان از ابتدای آبان‌ماه آغاز شده است.

فرزادنشان، مدیر فروش شرکت سایپا در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب افزود: تولید مروارید آغاز و تعدادی از این خودرو نیز به مرکز فروش تحویل داده شده، اما به دلیل آنکه خودروهای تحویلی محدود هستند عرضه این خودرو را به دی‌ماه و زمانی که تولید مروارید افزایش یابد موکول کرده‌ایم تا به این طریق در بازار با کمبود خودرو و افزایش قیمت مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه مروارید مدل فیس لیفت شده پراید‌ هاچ‌بک است، افزود: با آغاز تولید مروارید تولید پراید ‌هاچ‌بک در سایپا متوقف شد و به این طریق مروارید به عنوان جایگزین پراید هاچ‌بک به بازار عرضه خواهد شد. نشان در خصوص قیمت این خودرو اظهار داشت: هنوز قیمت نهایی این خودرو مشخص نشده، اما پیشنهاد مطرح شده به اعضای هیات‌مدیره شرکت سایپا افزایش ۱۵۰هزار تومانی آن نسبت به پراید هاچ‌بک است، که پس از تصویب قیمت این خودرو اعلام خواهد شد.

مروارید نمونه فیس لیفت پراید‌ هاچ‌بک است که اوایل اردیبهشت‌ماه رونمایی براساس برنامه شرکت سایپا این خودرو در سایت سامیار کاشان تولید می‌شود.

عمده تغییرات مروارید نسبت به پراید هاچ‌بک را می توان در نمای عقب این خودرو دانست، از جمله این تغییرات می توان به تغییر حالت کلی درب پنجم و تغییر حالت شیشه عقب، طراحی دوباره چراغ‌های خطر، استفاده از مه‌شکن عقب و طراحی سپر جدید و چراغ‌های عقب جدید اشاره کرد. این خودرو نیز همانند پراید‌هاچ‌بک به موتور ۱۳۰۰ سی‌سی مجهز است که توان تولید ۶۳ اسب‌بخار قدرت را دارد.