ایسنا - تولید خودرو تندر۹۰ در هر دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو در هفت ماهه نخست سال جاری با کاهش مواجه شد. بر این اساس ایران خودرو در هفت ماهه سال جاری تنها سه هزار و ۴۵۰ دستگاه خودرو تندر۹۰ تولید کرد که این میزان تولید نسبت به مدت مشابه در سال قبل افت ۸۰درصدی را نشان می‌دهد.

این در حالی است که شرکت پارس خودرو در هفت ماهه امسال ۱۰هزار و ۲۶۷ دستگاه از این خودرو تولید کرده و کاهش ۲۴درصدی تولید را نسبت به هفت ماهه نخست سال قبل تجربه کرد.

به این ترتیب دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو در هفت ماهه امسال در مجموع ۱۳هزار و ۷۱۷ دستگاه خودرو تندر۹۰ تولید کردند که این میزان تولید کاهش ۵۶درصدی را در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

همچنین در مهر ماه سال جاری، ایران خودرو فقط ۲۹۰ دستگاه تندر۹۰ تولید کرد، در حالی که تولید پارس خودرو به دو هزار و ۵۴۲ دستگاه رسید. ضمن این‌که مجموع تولید تندر۹۰ این دو شرکت در مهر ماه امسال به رقم دو هزار و ۸۳۲ دستگاه رسید که نسبت به مهر سال قبل افت ۵۲درصدی را نشان می‌دهد.

یادآور می‌شود که ایران‌خودرو و پارس‌خودرو در نیمه نخست سال جاری نیز نتوانسته بودند حتی ۵۰درصد از برنامه‌های خود را در زمینه تولید این خودرو محقق کنند.

یکی از مهم‌ترین دلایل تیراژ پایین این خودرو در کشور، عدم تامین قطعه مناسب از سوی شرکت رنوپارس است.

کاهش تولید تندر۹۰ امسال نسبت به سال قبل در شرایطی همچنان ادامه دارد که ایران خودرو و پارس خودرو برای تولید ۲۵هزار دستگاه خودرو تندر۹۰ در سال جاری برنامه‌ریزی کرده‌اند. برای سال آینده نیز تولید ۹۰هزار دستگاه تندر پیش‌بینی شده است.