ایسنا - همزمان با اعلام سودآوری بزرگ‌ترین خودروساز جهان، کارشناسان پیش‌بینی کردند که نشانه‌هایی از خروج تویوتا از بزرگترین بحران مالی تاریخ حیاتش مشاهده شده است.

اگرچه هنوز خیلی زود است که بتوان درباره آینده تویوتا و وضعیت مالی این شرکت قضاوت کرد، اما نتایج منتشر شده از عملکرد تویوتا نشان می‌دهد که این شرکت روند رو به رشدی را طی ماه‌های اخیر طی کرده است.

اصلی‌ترین دلیل رشد عملکرد تویوتا طی چند ماه اخیر مربوط به عملکرد این شرکت در چین بوده است. کشوری که به دلیل اجرای سیاست‌های حمایتی دولت همچنان از بازار پررونقی برخوردار است.

همچنین دیگر رقبای تویوتا یعنی هوندا و نیسان نیز نسبت به چندین ماه قبل وضعیت بهتری پیدا کرده‌اند.

آمار نشان می‌دهد که تویوتا در سه ماه بین جولای تا سپتامبر سال جاری به درآمد خالص ۲۴۲میلیون دلار دست یافته که بهتر از پیش‌بینی‌های قبلی است.

این میزان درآمد حدود ۸۴درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه در سال قبل نشان می‌دهد، اما با این وجود هنوز خیلی بهتر از پیش‌بینی‌های قبلی است. پیش‌بینی‌هایی که نشان می‌داد تویوتا حتی با زیان‌دهی نیز روبه‌رو خواهد شد.

تویوتا همچنین برای سال مالی منتهی به مارس ۲۰۱۰، فروش ۰۳/۷میلیون را پیش‌بینی کرده که نسبت به رقم قبلی یعنی ۶/۶میلیون دستگاه رشد را نشان می‌دهد.