گروه خودرو - طبق آمارهای رسمی‌اعلام شده، از سوی وزارت نفت با اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، متوسط مصرف روزانه بنزین کشور با کاهش ۲۵‌میلیون لیتری، از ۹۰‌میلیون لیتر به حدود ۶۵‌میلیون لیتر رسیده است. این آمار نشان‌دهنده آنست که طرح سهمیه‌بندی بنزین با وجود تمام مشکلاتی که برای صاحبان خودرو به وجود آورد عملا توانست به میزان قابل توجهی مصرف بنزین را کاهش دهد. این در حالی است که مسوولان ستاد مدیریت و مصرف سوخت در پی آن هستند که بار دیگر ارقام مربوط به مصرف بنزین در کشور را کاهش دهند به این ترتیب که سهمیه بنزین خودروهای شخصی را به تدریج کم کرده و از ۱۰۰ به ۸۰ لیتر در ماه کاهش دهند. سردار رویانیان مشاور رییس‌جمهور و رییس ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت کشور نیز روز گذشته در گفت و گو با واحد مرکزی خبر گزینه برتر در کاهش مصرف سوخت را کاهش تدریجی سهمیه‌ها خوانده و عنوان کرده که حداکثر تا دو هفته آینده درباره سهمیه‌های بنزین وسایل نقلیه اعلام نظر نهایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه درباره سهمیه‌های بنزین، کارگروه نمایندگان ویژه رییس‌جمهور به هر اجماعی برسد، اجرایی می‌شود، افزود: در اصل، رییس‌جمهور تعیین تکلیف در این باره را بر عهده این کارگروه گذاشته است.

رویانیان همچنین در مورد خودروهای عمومی‌نیز عنوان کرده که سهمیه بنزین خودروهای عمومی ‌از ۱۰ تا ۲۰‌درصد کاهش خواهد یافت.

وی تاکید کرده که در صورت تصویب این پیشنهادها در کارگروه نمایندگان ویژه رییس‌جمهور، کاهش سهمیه بنزین خودروهای شخصی از ابتدای دی و خودروهای عمومی‌از زمان تصویب، اجرا می‌شود.