ایسنا- معاون مهندسی شرکت پارس خودرو گفت: همزمان با آغاز تولید خودرو پیکاپ در بروجرد، رکورد انتقال و راه‌اندازی خط تولید خودرو در کشور شکسته شد.

مسعود جابری افزود: با انتقال خطوط تولید خودروهای پیکاپ و رونیز به شرکت زاگرس خودرو در شهر بروجرد، به زودی خط تولید خودروهای تینا و قشقایی در شرکت پارس خودرو افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پروژه انتقال خط تولید پیکاپ از ابتدای سال جاری و با هدف شکوفایی صنعت خودروسازی در دیگر مناطق کشور و کمک به اشتغالزایی در این مناطق به دست مهندسان ایرانی این شرکت انجام شده و هم اکنون تولید خودرو پیکاپ به عنوان با کیفیت‌ترین خودرو وانت کشور در شهر بروجرد آغاز شده است.

جابری گفت: در پی بهره‌برداری از خط تولید پیکاپ در بروجرد ، سه پروژه همزمان دیگر شامل انتقال خط تولید رونیز به زاگرس خودرو، افتتاح و بهره‌برداری از خط تولید تینا و افتتاح خط تولید قشقایی به عنوان جدیدترین همکاری شرکت پارس خودرو با نیسان ژاپن در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود که خط تولید قشقایی اواخر دی‌ماه و خط تولید تینا در بهمن ماه امسال راه‌اندازی شود.

معاون مهندسی شرکت پارس خودرو ضمن اعلام پایان سه ماهه ابتدایی و پایان سه ماهه دوم سال ۱۳۸۹ به عنوان موعد تحویل خودروهای قشقایی و تینا گفت: استقرار خط تولید تینا و قشقایی در پارس خودرو و همچنین انتقال خط تولید پیکاپ و رونیز به زاگرس خودرو طبق استانداردها و با نظارت دقیق شرکت نیسان ژاپن در حال انجام است.

به گفته او، خودروهای تینا و قشقایی با داشتن استانداردهای EURONCAP پنج ستاره کامل و همچنین دارا بودن شمارگان فروش حائز اهمیت در بازارهای اروپایی از بهترین گزینه‌های موجود برای بازار داخلی هستند و شرکت پارس خودرو امیدوار است با تولید این خودروها، بار دیگر خودروهای با کیفیت‌تری همگام با استانداردهای روز دنیا را به بازارهای داخلی معرفی کند.

وی در پایان از تلاش‌های شرکت پارس خودرو در جهت فعالیت‌های مثبت زیست محیطی، انتقال دانش فنی مهندسی به شهر بروجرد، انتقال کلیه استانداردهای شرکت نیسان، آموزش مستمر مهندسان مستقر در این شهر و اشتغال‌زایی مستقیم بیش از ۲۰۰ نفر در این منطقه به عنوان برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های انتقال خط تولید پیکاپ و رونیز به شهر بروجرد نام برد.