ایسنا- رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: همچنان خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و خارجی از مشکلات بزرگ صنعت خودروی کشور به شمار می‌رود.

سعید اردوخانی بر لزوم تشکیل اتحادیه کشوری نمایشگاه‌داران تاکید کرد و گفت: مقدمات این امر فراهم شده و حداکثر تا آذر ماه این انتخابات برگزار می‌شود. وی افزود: متاسفانه مملکت ما به بازار آزمایش و خطای خودروهای چینی و کم‌کیفیت سایر کشورها تبدیل شده و در بحث واردات نیز، خودروهای با نام صفر وارد شده که بعدا معلوم می‌شود کیلومتر آنها را دستکاری کرده‌اند. خودروهایی می‌آیند که با آب و هوای ایران سازگار نیست.

وی گفت: برخی مواقع برخی خودروسازان جهانی به دلایل مختلف دست به فراخوان یک مدل خاص از خودروهایشان به خاطر نقص فنی می‌زنند. ما باید مطمئن شویم که این برند در ایران نیز فراخوان داشته باشد. به طور مثال در حال حاضر یکی از شرکت‌های کره‌ای به دلیل مشکلات جلوبندی و نقص در پلت‌فرم برای تعدادی از خودروها فراخوان داده است. این خودروها به ایران هم وارد شده‌اند و مشکلات زیادی برای مصرف‌کنندگان به وجود آورده‌اند مثل زودتمام کردن لنت و مشکلات دیگر.

وی درباره‌ خدمات پس از فروش خودروهای داخلی با توجه به تاکیدات وزیر صنایع و مدیران خودروساز گفت: در شش ماه گذشته هیچ تغییر محسوسی در افزایش سطح خدمات پس از فروش خودروهای داخلی به وجود نیامده است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: ما در اتحادیه کشوری مباحث ورود، کارشناسی، قیمت‌گذاری و خدمات پس از فروش را خواهیم داشت. علاوه بر بی‌نظمی اولیه، در هنگام عرضه نیز با کم و زیاد کردن یک‌شبه، بازار خاکستری تحت تاثیر قرار می‌گیرد و قیمت‌ها یکباره زیاد یا کم می‌شود، بنابراین جلوگیری از قیمت‌های خلق‌الساعه که در یک شبانه‌روز عوض می‌شود از اولویت‌های کاری ماست.

او گفت: خودرویی که با آب و هوای ایران متناسب نیست به زودی برای مصرف‌کننده مشکل‌ساز خواهد شد. وی ادامه داد: بعضی خودروها هم که اصلا نباید وارد کشور شود، یعنی کارشناسان ما آن را برای مصرف‌کننده ایرانی مناسب نمی‌دانند. بحث ما تست خودرو قبل از ورود به ایران با معیارهای مشتری ایرانی است و این جدا از تست‌های دیگر است.