خبرگزاری فارس- در حالی که روز گذشته رییس کل بانک مرکزی تعداد قطعه‌سازان طلبکار از ایران خودرو را ‌هزار و ۱۱۱ واحد عنوان کرد، دبیر انجمن قطعه‌سازان تعداد این قطعه‌سازان را کمتر از ۵۰۰ واحد اعلام کرد.

محمدرضا نجفی‌منش، با بیان اینکه تعداد قطعه‌سازانی که به طور مستقیم از ایران خودرو طلبکارند، کمتر از ۵۰۰ واحد است، اظهار داشت: ممکن است رییس کل بانک مرکزی با احتساب واحدهای زیرمجموعه هرکدام از این قطعه‌سازان طلبکار، رقم‌هزار و ۱۱۱ واحد را اعلام کرده باشد ولی در واقع همه این تعداد واحد به طور مستقیم از ایران خودرو طلبکار نیستند و فقط کمتر از ۵۰۰ واحد طلبکار مستقیم محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد بدهی ایران خودرو به ۲۰ تا ۳۰ قطعه‌ساز تعلق دارد، افزود: ایران خودرو بدهی قطعه‌سازان را تا آخر اردیبهشت ماه پرداخت کرده و میزان این بدهی در حال کاهش است.

نجفی منش با اشاره به پرداخت حدود ۳۰۰‌میلیارد تومان از بدهی ایران خودرو به قطعه‌سازان گفت: این بدهی به همه قطعه‌سازان پرداخت شده و اینطور نبوده که فقط مشمول برخی قطعه‌سازان شود.

به گفته وی، حدود ۶۵۰‌میلیارد تومان از بدهی ایران خودرو به قطعه‌سازان باقی مانده که مسوولان این شرکت خودروساز قول داده‌اند در صورت فراهم شدن شرایط مالی مناسب تمام آن را به زودی پرداخت کنند.

وی با اشاره به تاخیر پرداخت بدهی ایران خودرو به قطعه‌سازان، این مساله را عاملی برای ایجاد مشکل در پرداخت بدهی قطعه‌سازان به سیستم بانکی و انجام تعهدشان به پیمانکاران عنوان کرد و افزود: امیدواریم فاصله زمانی پرداخت بدهی ایران خودرو به قطعه‌سازان به حدود یک ماه از زمان تحویل قطعه برسد تا به این ترتیب قطعه‌سازان بتوانند با شرایط بهتری به تولید خود ادامه دهند.