گروه خودرو- براساس آمار رسمی گمرک جمهوری اسلامی در شش ماه ابتدایی سال‌جاری کره پس از اخذ رتبه اول واردات خودرو به کشور رتبه اول تولید خودروهای وارداتی را نیز از آن خود کرد.

بر اساس آمار گمرک در مدت زمان مذکور در مجموع ۱۴هزار و ۱۸۶دستگاه انواع خودرو وارد کشور شده که ۱۲‌هزار و ۴۶۰ دستگاه از خودروهای وارداتی توسط خودروسازان سه کشور کره، ژاپن و آلمان به تولید رسیده است.کره که در ایران با محصولات شرکت‌های کیا و هیوندایی شناخته می‌شود، از مجموع خودروهای وارداتی در شش ماه ابتدایی سال‌جاری در مجموع هشت هزار و ۵۳۵ دستگاه انواع خودرو را وارد کشور کرد و توانست پس از اخذ رتبه اول وارد‌کننده خودرو به کشور رتبه اول تولید‌کننده را نیز از آن خود کند، ورود هشت هزار و ۵۳۵ خودرو کره‌ای به کشور در حالی است که بر اساس آمار گمرک طی مدت زمان مذکور شش هزار و ۵۲ دستگاه از خودروهای هیوندایی و کیا از کره وارد کشور شده و مابقی خودروها از سایر مبادی رسمی وارد شده است.

پس از کره رتبه دوم تولید‌کننده خودروهای وارداتی به ژاپن رسید. این کشور که با محصولات تویوتا و لکسوس (زیر مجموعه تویوتا) در ایران شناخته می‌شود، در مدت زمان مذکور سه هزار و ۸۰ دستگاه خودرو وارد کشورمان کرد، ژاپن در حالی رتبه دوم واردات خودرو را از آن خود کرده که بر اساس آمار گمرک هیچ خودرویی به طور مستقیم از ژاپن وارد نشده و خودروهای تولیدی این کشور از سایر مبادی رسمی وارد ایران می‌شود.

پس از کره و ژاپن رتبه سوم تولید‌کننده خودروهای وارداتی کشور به آلمان رسیده است، به‌طوری که این کشور که با خودروسازان بنز و بی‌ام‌و در ایران شناخته می‌شود، در این مدت در مجموع ۸۴۵ دستگاه انواع خودرو وارد کشورمان کرده است.