گروه خودرو - تویوتا که با حضوری ۴۰ ساله در ‌ایران توانسته سهم عمده‌ای از بازار خودروهای شاسی بلند را در کشور به خود اختصاص دهد، در سال جاری علاوه بر واردات انواع پرادو و راو عرضه لندکروز مدل ۲۰۱۰ را نیز امسال آغاز کرده است.

تویوتا لندکروز در کشور در دو مدل GXR و VXR عرضه می‌شود که امروز مدل GXR‌ این خودرو، میهمان ستون حق انتخاب ما است‌. لندکروز GXR در رده خودروهای(SUV (F-segment بزرگ قرار دارد.

این خودرو به موتور ۴۰۰۰ سی سی شش سیلندر و گیربکس پنج دنده اتوماتیک تیپ ترونیک که توان تولید ۲۴۰ اسب بخار قدرت را دارد، مجهز است.

موتور ۴۰۰۰‌سی سی‌این خودرو‌این فرصت را به شما می‌دهد تا پدال گاز را حداکثر تا سرعت ۲۰۰‌کیلومتر در ساعت بفشارید.

از سوی دیگر برای رسیدن به شتاب صفر تا صد در‌این خودرو شما به ۲/۹ ثانیه زمان نیاز دارید.

و اما از لحاظ میزان مصرف سوخت، تویوتا لندکروز GXR به باک دوبل ۹۳ + ۴۵ مجهز است که در هر صد کیلومتر و در سیکل ترکیبی در حدود ۱/۱۳ لیتر بنزین می‌سوزاند.

از لحاظ تجهیزات‌ایمنی نیز تویوتا لندکروز GXR به ترمزهای ABS وEBD مجهز است علاوه بر‌این تجهیزات لندکروز به شش‌ایربگ نیز مجهز است که تجهیزات مذکور ‌این خودرو را در رده خودروهای ‌ایمن دنیا قرار می‌دهد.

از دیگر تجهیزات ‌این خودرو می‌توان به سیستم هوشمند ورود به خودرو و دکمه استارت (Keyless Go)، سنسور سوخت گیری ،فرمان بشکن تلسکوپی، مه شکن جلو، سنسور پارک ،کروز کنترل (تثبیت سرعت)، دیفرانسیل عقب با سیستم ضد لغزش و دوربین عقب دید در شب اشاره کرد.

در حال حاضر لندکروز GXR در دنیا با قیمت ۵۸میلیون و ۸۰۰هزار تومان عرضه می‌شود ،اما با توجه به اخذ عوارض جانبی قیمت‌این خودرو در کشور به ۹۶میلیون تومان می‌رسد.