خبرگزاری مهر - مدیرعامل شرکت گاز خودرو از آغاز تست مخازن CNG خودرو‌های گاز سوز تا پایان مهرماه امسال با اولویت اتوبوس‌های درون شهری و سیستم حمل و نقل عمومی خبر داد.

سید مصطفی علوی در رابطه با آخرین اقدامات صورت گرفته برای تست مخازن CNG خودروهای گازسوز، گفت: هم اکنون مسوولیت تست مخازن گاز خودروهای دوگانه سوز به وزارت کشور واگذار شده که تاکنون مسیر قانونی و استانداردهای لازم در این خصوص طراحی شده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه بر اساس استانداردهای تعریف شده در حال شناسایی شرکت‌های واجد شرایط و دارای توانایی دراین خصوص هستیم، تصریح کرد: پیش‌بینی می شود تا پایان مهر ماه عملیات اجرایی تست مخازن خودروهای گازسوز با اولویت اتوبوس‌های درون شهری و سیستم حمل و نقل عمومی آغاز شود.

وی افزود: پیگیری‌های لازم برای آغاز تست‌های مجدد ایمنی و بازرسی فنی خودروهای گازسوز به عمل آمده و جزو نخستین کشورهایی هستیم که در این خصوص اقدام می کنیم. مدیرعامل شرکت گاز خودرو ایران در ادامه به وضعیت جایگاه‌های CNG ویژه اتوبوسرانی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۰‌جایگاه CNG ویژه اتوبوسرانی تهران با ظرفیت سوخت رسانی به ۳‌هزار و ۴۰۰‌خودرو در شبانه روز فعال بوده و کلیه مشکلات فنی در این جایگاه‌ها برطرف شده است.