گروه خودرو- مسوولیت صدور مجوز نمایندگی به بخش خصوصی برای واردات خودرو به عهده وزارت صنایع و معادن نیست.

یکشنبه گذشته در صفحه خودرو خبری با تیتر «نمایندگی رنو به ایرتویا رسید» درج شده بود که در این خبر عنوان شد، وزارت صنایع و معادن برای حمایت از خودروسازهای داخلی با اخذ مجوز نمایندگی رنو از سوی شرکت‌های خصوصی مخالفت می‌کند. این در حالی است که عباداللهی کارشناس بخش نیرو محرکه وزارت صنایع و معادن در واکنش به این خبر اظهار داشت: صدور مجوز نمایندگی واردات خودرو به کشور به عهده مرکز اصناف وزارت بازرگانی است و شرکت‌های متقاضی دریافت مجوز نمایندگی برای واردات خودرو، در خواست خود را جهت دریافت نمایندگی به این مرکز ارائه داده و مرکز اصناف نیز پس از بررسی مدارک، مجوز نمایندگی بخش خصوصی را جهت واردات صادر خواهد کرد و وزارت صنایع در این خصوص هیچ مسوولیتی به عهده ندارد.

به گفته عباداللهی، وزارت صنایع تنها وظیفه صدور مجوز برای ورود نوع خودرو را به عهده دارد و واردکنندگان برای ورود خودرو باید از کمیته خودرو که در این وزارتخانه تشکیل جلسه می‌دهد مجوز دریافت کنند که صدور این مجوز نیز به اخذ استانداردهای در نظر گرفته شده در این کمیته بستگی دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت ایرتویا که قرار است نماینده رسمی رنو در کشور شود، تاکنون برای ورود خودروهای رنو درخواستی ارائه کرده است یا خیر نیز اظهار داشت: تاکنون این شرکت جهت ورود خودروهای رنو درخواستی به کمیته خودروی وزارت صنایع ارائه نکرده است.