خبر گزاری مهر - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی از عزم جدی نیروی انتظامی‌برای مقابله با تولید خودروهای غیر‌ایمن خبر داد و گفت: با توجه به رایزنی‌های انجام گرفته میان مقامات ذی‌ربط به مردم‌این اطمینان را می‌دهیم که دیگر اجازه تولید و واردات خودروهای غیراستاندارد را نخواهیم داد.

سردار اسکندر مومنی با اشاره به خودروهای غیر‌ایمن در کشور افزود: نتایج تحقیقات کارشناسان راهنمایی و رانندگی کشور نشان می‌دهد که ۱۳درصد تصادفات جاده‌ای در کشور بر اثر‌ایمن نبودن خودروها رخ می‌دهد و به همین دلیل پلیس راهنمایی و رانندگی برای جلوگیری از خطرات جانی ناشی از ناایمن بودن خودروها‌این اطمینان را می‌دهد دیگر اجازه تولید خودروهای ناایمن را نخواهد داد.

این مقام مسوول در نیروی انتظامی‌کشور در ادامه گفت: از‌این پس پلیس خودروهای غیراستاندارد و دارای نقص فنی را پلاک نمی‌کند، حتی اگر خط تولید‌این خودرو افتتاح شده باشد.

سردار مومنی درباره نصب ترمز ABS روی خودروها اظهار داشت: بر اساس مصوبه دولت تمام خودروهای وارداتی و تولید داخل باید مجهز به سیستم ترمز ABS باشد که در‌این باره با خودروسازان داخلی مذاکره و مقرر شده است در زمان مشخصی تمام خودروهای تولیدی خود را به‌این سیستم مجهز کنند.