خبرگزای مهر - مرحله اول طرح جایگزینی خودروهای سواری در قالب فاز ۷ در نمایندگی‌های ایران خودرو آغاز شد.

علی اصغر سرائی نیا، معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو ضمن بیان این مطلب گفت: در این مرحله دارندگان خودروهای مدل ۱۳۵۲شمسی و ماقبل از آن و همچنین معادل میلادی آن به شرطی که دارای پلاک ملی باشند، می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های ایران خودرو اقدام به ثبت نام و تکمیل مدارک خود کنند.

وی با تاکید بر اینکه ارزش اقساط خودروها در این مرحله یک میلیون تومان است به روش فروش خودرو اشاره کرد و افزود:در این مرحله طرح جایگزینی خودروهای فرسوده فروش خودرو به دو روش نقد و اقساط صورت می‌گیرد که در اقساط ۱۸ماهه و و با فاصله زمانی شش ماهه پرداخت خواهد شد. سرائی نیا یادآور شد:در این مرحله خودروهای وانت بنزین سوز با پیش پرداخت دو میلیون و۵۳۰هزار تومان و الباقی در سه مرحله شش ماهه و به مبلغ یک میلیون و۱۶۰هزار تومان عرضه می‌شود و وانت باردو دوگانه سوز با سه میلیون و ۳۳۰هزار تومان پیش پرداخت و الباقی مانند وانت بنزین‌سوز از مشتری اخذ خواهد شد. معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو به قیمت خودرو پژو روآ در این طرح اشاره کرد و گفت: پژو روآ بنزینی با پیش پرداخت سه میلیون و۴۰۰هزار تومان و الباقی در سه مرحله به مبلغ یک میلیون و۵۴۰هزار تومان از مشتری اخذ می‌شود.

وی با اشاره به آمادگی ایران‌خودرو جهت تحویل خودرو به مشتریان گفت: پس از ثبت نام‌، تایید ستاد حمل و نقل سوخت، اسقاط خودرو، قیمت گذاری و ارسال پرونده به سازمان فروش ایران‌خودرو‌، خودرو را در کوتاه‌ترین زمان به مشتری تحویل داده خواهد شد. سرائی‌نیا خاطرنشان کرد: با توجه به عرضه محدود خودرو مشتریان و دارندگان خودروهای فرسوده جهت دریافت اطلاعات لازم و شرایط ثبت نام به نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو مراجعه کنند.

معاونت فروش بازار یابی ایران خودرو به آمادگی ایران‌خودرو جهت تجهیز و نوسازی ناوگان اشاره کرد و افزود: در فاز هفت جایگزینی خودروهای فرسوده ۵۰هزار دستگاه از محصولات ایران خودرو عرضه خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: براساس اعلام ناجا ۲۶هزار دستگاه خودروی فرسوده مدل ۵۲ و ماقبل با پلاک ملی در سطح کشور در تردد هستند، که تاکنون نسبت به تعویض خودروی خود اقدام نکرده‌اند.