ایسنا- در حالی که این روزها موضوع مطالبات مالی شرکت رنوپارس از ایران‌خودرو و پارس‌خودرو به سوژه روز داستان تندر‌٩٠ تبدیل شده و اظهارنظرهای مختلفی در این باره مطرح می‌شود، معاون مالی و اقتصادی شرکت پارس خودرو از تطابق مطالبات رنوپارس از این شرکت مطابق قرارداد خبر داده و گفته که رنوپارس فقط هفت میلیارد تومان از پارس خودرو طلبکار است.

این در حالی است که رنو پارس دلیل عمده مشکلات موجود در راه تامین قطعه تندر‌٩٠ این دو خودروساز ایرانی را بدهی‌های مالی طرف‌های ایرانی می‌داند. طبق آخرین اخبار، شرکت ایران خودرو چیزی حدود ‌٧٠میلیارد تومان به این شرکت بدهکار است. منصور پور زرین معاون مالی و اقتصادی شرکت پارس خودرو درباره وضعیت تولید و سهام این شرکت اظهار کرد: طبق گزارش ارسالی به سازمان بورس، عملکرد سه ماهه نخست شرکت پارس خودرو حاکی از رشد ٣٢ درصدی در سود و زیان عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال گذشته است.

او در ادامه با بیان این‌که پارس خودرو با استفاده از سیستم‌های نوین در امر تولید SPR (سیستم شرکت رنو) و NPW

(سیستم تولید نیسان) و با تکیه بر منابع انسانی کارآزموده، جوان، توانمند، متخصص و خلاق و بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات روز دنیا توانسته عملکرد مناسبی را داشته باشد، افزود: همچنین نتایج ارزیابی شاخص‌های کیفیت محصولات این شرکت نشان از موفقیت گروه کیفیت در این مهم دارد و با اذعان به نتایج ارزیابی‌های شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران (ISQI) در این خصوص مشخص می‌شود که کیفیت محصولات در این سال‌ها نه تنها حفظ شده که با بهبود نیز همراه بوده است.