فارس- در حالی که به گفته برخی مشتریان شرکت سایپا، این شرکت برای ارائه خدمات گارانتی سقف اعتباری تعیین کرده است، یکی از اعضای هیات‌مدیره انجمن نمایندگی‌های سایپا اعمال چنین محدودیتی را تصمیم این شرکت ندانست و اعمال آن از سوی نمایندگی‌ها را برخلاف مقررات سایپا عنوان کرد.

مدتی است برخی از دارندگان محصولات سایپا از قطع ارائه خدمات گارانتی توسط بعضی نمایندگی‌های سایپا با این توجیه که سقف اعتباری خودروی آنها پر شده‌است، گلایه‌مند هستند.

انتقاد مشتری سایپا در حالی مطرح می‌شود که حسین نیکو، عضو هیات‌مدیره انجمن صنفی نمایندگی‌های سایپا و سایپا یدک ایران در این مورد گفت: سقف اعتباری برای ارائه خدمات گارانتی به مشتریان سایپا تعیین نشده و فقط سقف کیلومتری و سقف زمانی برای خودرو مدنظر است.

وی ادامه داد: هر خودرویی که برای دریافت خدمات به نمایندگی‌های سایپا مراجعه می‌کند ابتدا از طریق سیستم ای.سی.یو چک می‌شود تا مشخص شود چه میزان مسافت طی کرده است. وی افزود: گاهی برخی از دارندگان خودرو کیلومتر آن را دستکاری می‌کنند تا مدت بیشتری از خدمات گارانتی برخوردار شوند که نمایندگی‌ها از طریق سیستم ای.سی.یو میزان واقعی مسافت طی شده را تشخیص می‌دهند. نیکو با بیان اینکه سایپا هیچ سقف اعتباری گارانتی را برای مشتریان خود قرار نداده است، ادامه داد: ممکن است گاهی مسوول نمایندگی بنا به سلیقه خود عمل کند. به گفته وی حدود ۶۲۰ نمایندگی سایپا در سراسر کشور مشغول ارائه خدمات به دارندگان خودروهای این شرکت هستند.