گروه خودرو- شرکت سئات را می‌توان اولین شرکت اسپانیایی دانست که وارد بازار کشور شده است.

افزایش حجم واردات خودرو به کشور موجب شد تا این شرکت اسپانیایی نیز سال گذشته واردات سه خودرو ALTEA، لئون و تولید را دستور کار خود قرار دهد. نکته جالب اینجا است که هر سه محصول وارد شده از سوی این شرکت در رده خودروهای هاچ بک و لیفت بک قرار دارند که این امر نشان دهنده آن است که این شرکت با توجه به نبود تنوع خودروهای هاچ بک و لیفت بک ورود این خودروها را دستور کار قرار داده است.

از میان محصولات وارد شده از این شرکت امروز لئون میهمان ستون حق انتخاب ما است. این خودرو که خودروی لیفت بک محسوب می‌شود در سه مدل LO۱۱۰، LO۱۱۱ و LO۱۱۳ وارد کشور شده که امروز به معرفی مدل LO۱۱۰ که تیپ یک این خودرو نامیده می شود، می‌پردازیم. این خودرو به گیربکس شش دنده اتومات مجهز است و از موتور چهار سیلندر ۲۰۰۰ سی سی بهره می‌برد که توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت را دارد.

از سوی دیگر شما با این خودرو در ۳/۷ ثانیه می‌توانید به شتاب صفر تا صد برسید.

از لحاظ میزان مصرف سوخت نیز لئون را می‌توان در رده خودروهای کم‌مصرف قرار داد؛ به طوری‌که این خودرو در سیکل ترکیبی ۳/۷ لیتر بنزین می‌سوزاند.

از لحاظ تجهیزات ایمنی نیز این خودرو به ترمز ABS (ضد قفل) و کیسه هوا (ایربگ) مجهز است که این امر موجب می‌شود تا این خودرو در رده خودروهای ایمن نیز قرار گیرد.

هم‌اکنون این خودرو در بازار با قیمت ۴۰‌میلیون تومان عرضه می‌شود.