گروه خودرو- قطعات CKD سه هزار دستگاه پروتون جنتو در راه است. مدیرعامل زاگرس خودرو با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر رونداجرای تعهدات عقب افتاده زاگرس خودرو، رضایت بخش نیست اما به هر حال خودروهای ثبت نام شده را به تدریج تحویل خواهیم داد.

سیروس غلامی افزود: ما علاوه بر تعهدات عقب مانده مشتریان، یک هزار و ۱۰۰‌دستگاه جنتو نیز باید به بانک ملی بدهیم که این تعهد نیز به تدریج در حال انجام است.

وی به جلسه روز گذشته خود با مسوولان پروتون مالزی نیز اشاره و گفت: اگر مذاکرات ما به نتیجه برسد سال آینده ۱۰‌هزار دستگاه جنتو در زاگرس خودرو به مونتاژ خواهد رسید.

غلامی همچنین در مورد واگذاری سهام زاگرس خودرو به پارس خودرو گفت: این کار هنوز قانونی و رسمی نشده است.

مدیرعامل زاگرس خودرو همچنین در زمینه سرنوشت قرارداد سایپا با پروتون مالزی نیز گفت: تا آنجایی که خبر دارم مسوولان دو شرکت در حال رفت و آمد بوده و به طور کلی، قرارداد در جریان است، اما ظاهرا هنوز توافقات دو جانبه نهایی نشده است. این گفته غلامی در حالی است که سایپا و پروتون تابستان سال گذشته پس از جنجال‌های زیاد، قراردادی را برای همکاری‌های مشترک به امضا رساندند، اما در حال حاضر با گذشت یک سال از امضای این قرارداد هیچ خبر خاصی از سرنوشت و روند پیشرفت کار به گوش نمی‌رسد.