خبرگزاری‌فارس- سفیر ونزوئلا در ایران با بیان اینکه ونزوئلا مطالعاتی را در زمینه مشکلات مالی ایران خودرو انجام داده است، گفت: آماده کمک به ایران خودرو هستیم. داوید ولاسکز در پاسخ به این سوال که آیا مشکل مالی ایران خودرو بر همکاری ونزوئلا با این شرکت تاثیر خواهد داشت یا خیر نیز اظهار داشت: این مساله تاثیری بر مسائل کاری ما نخواهد داشت و در واقع تولید سمند در ونزوئلا براساس یک قرارداد مشترک بین دو کشور انجام می‌شود.

به گفته وی، در ونزوئلا اقشار مختلف از جمله سربازان و دانشجویان خریدار سمند هستند.

وی با بیان اینکه اگر ایران خودرو مشکل مالی دارد آماده کمک به آن هستیم، افزود: هم‌اکنون سمند ایران بین ۱۰ تا ۱۵هزار دلار در ونزوئلا به فروش می‌رسد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا خودش تا به حال سمند سوار شده یا خیر گفت: خیر سوار نشده‌ام؛ ولی سمند عرضه شده در ونزوئلا آنقدر ارزان است که همه اقشار این کشور می‌توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند. وی با اشاره به برنامه تولید دو هزار دستگاه سمند در ونزوئلا طی سال جاری تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای افزایش این میزان تولید و رساندن آن به حدود ۱۰هزار دستگاه سمند در سال نیز در دست انجام است و بحث تقویت تولید سمند در ملاقات روسای‌جمهور ایران و ونزوئلا نیز مورد تاکید قرار گرفته است. ولاسکز همچنین با اشاره به قرارداد تولید ۱۰هزار دستگاه خودرو بین ونزوئلا و کلمبیا گفت: این مساله به دلیل اتفاقاتی که در کلمبیا رخ داده متوقف شده که می‌تواند باعث تقویت شرکت مشترک ایران و ونزوئلا در تولید سمند شود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون سمند در بخش‌های مرکزی ونزوئلا مانند کاراکاس از فروش مناسبی برخوردار است و ما سعی داریم خدمات پس از فروش این خودرو را در بخش‌های دیگر ونزوئلا نیز گسترش دهیم تا از این خودرو بهره‌مند شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر خط تولید سمند در ونزوئلا با مشکل روبه‌رو شود آیا حاضر به کمک به این شرکت هستید،‌ گفت: بله، با افزایش تولید سمند در ونزوئلا به ایران خودرو کمک خواهیم کرد.