ایسنا - هفت مدل وانت در بهار امسال در کشور تولید شده که وانت نیسان پیکاپ دوکابین با نمره منفی ۸/۹۸ با کیفیت‌ترین خودرو بوده است.

این در حالی است که وانت باردو با نمره منفی ۱/۳۵۷ پایین‌ترین رتبه کیفیت را حائز شده است. در این گروه یک مدل خودرو در سطح خیلی خوب، دو مدل در سطح کیفی قابل‌قبول و چهار مدل در سطح کیفی حداقل قابل‌قبول قرار دارند.

در سطح خیلی خوب وانت نیسان پیکاپ دو کابین تنها خودرو سطح کیفی خیلی خوب بوده که در پنج بخش بدنه، تزئینات، صداهای غیر‌عادی، رنگ و فنربندی، تعلیق و فرمان دارای ایراداتی بوده است.

در سطح قابل‌قبول نیز به ترتیب خودروهای وانت مزدا تک‌کابین و وانت شوکا تولیدی شرکت زامیاد قرار دارند. این دو خودرو در اغلب بخش‌های ۹گانه دارای ایراد بوده‌اند و تنها وانت شوکا در بخش نفوذ آب امتیاز منفی کسب نکرده است. ضمن اینکه در هر دو خودرو عیوب مهم و اساسی مشاهده شده است. اما در سطح حداقل قابل‌قبول و بر اساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، چهار مدل خودرو وانت نیسان Z۲۴i، وانت نیسان CNG، وانت مزدا دو کابین و وانت باردو در سطح حداقل قابل‌قبول قرار گرفته‌اند که مانند سطح حداقل قابل‌قبول گروه سواری، ایرادات متفاوتی در تمامی بخش‌های ۹‌گانه آنها دیده می‌شود و همچنین تمامی آنها عیوب مهم و اساسی داشته‌اند.

خودروهای وانت باردو در بخش‌های موتور و انتقال قدرت، رنگ و بدنه، وانت مزدا دوکابین در بخش‌های نفوذ آب، صداهای غیرعادی و تزئینات، وانت نیسان CNG در بخش فنربندی، تعلیق و فرمان و تجهیزات الکتریکی و وانت نیسان Z۲۴i در بخش ترمز بالاترین امتیاز منفی را کسب کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، خودروهای تولیدی کشور در سه ماهه اول امسال شامل ۳۲ مدل خودرو در گروه سبک و ۲۱ مدل خودرو در گروه سنگین بوده‌اند.